سرلشکر فیروزآبادی:

آکادمی‌های نظامی جهان از دستاوردهای دوران دفاع مقدس الگو می‌گیرند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز در بسیاری از آکادمی‌های نظامی جهان دستاوردهای نظامی رزمندگان دفاع مقدس بررسی می‌شود و تمرین ارتش‌های جهان است.

آکادمی‌های نظامی جهان از دستاوردهای دوران دفاع مقدس الگو می‌گیرندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین همایش علمی تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی کل قوا که در سالن اجتماعات دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز در بسیاری از آکادمی‌های نظامی جهان دستاوردهای نظامی رزمندگان دفاع مقدس بررسی می‌شود و تمرین ارتش‌های جهان است.

وی ادامه داد: هیچ کس فکر نمی‌کرد رزمندگان دوران دفاع مقدس با سن و سال کم بر فرماندهان و مستشاران غربی غلبه کنند و امروز چشم و دل ملت‌های منطقه به تجربیات مستشاری فرماندهان ایرانی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ولی فقیه نظریه‌ای است که از سوی امام خمینی (ره) ارایه شده است، ولایت فقیه هدیه الهی است که خداوند به ما عنایت داشته است و فرماندهان و رزمندگان خود را در آیینه امام(ره) می‌دیدند و از ایشان تبعیت می‌کردند. 

فیروزآبادی یادآور شد: وقتی خدمت امام(ره) رسیدیم در عملیات والفجر 8 امام (ره) فرمودند که فرمانده کل قوا خداست و او امر به جهاد کرده است و ما به فرمان او می‌جنگیم.

وی گفت: امروز اندیشه امام دنیا را تسخیر کرده و هوشمندی و شوق آفرینی و تقویت بنیه دفاعی و وحدت این‌ها ویژگی‌های محیط تدریسی امام بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حضور پرشور مردم و قدردانستن امت حزب‌الله تصریح کرد: شهدا با خون خود پیروزی‌های ملت را تضمین کردند.

فیروزآبادی با اشاره به سیره فرماندهی معظم کل قوا در بخش فرماندهی و برشمردن سمت‌های ایشان از ابتدای انقلاب تاکنون یادآور شد: ایشان تبیین بی‌قید و شرط و الگوگیری از غرب را خطرناک می‌دانند و 25 سال است که رهبری متذکر می‌شوند اما جزوه‌های دانشگاهی عوض نشده و باید به دنبال بومی سازی دانش باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فرماندهی و سطوح نیروهای مسلح و اهمیت توجه به معنویت و لزوم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار داشت: انتظاری که از الگوی فرماندهی مطلوب داریم این است که با کاهش خطرات دشمن را از هجوم پشیمان کنند و فرماندهی کل قوا الگوی فرماندهی و مسیر صحیح است و فرمانده باید دارای سه ویژگی تعقل، دانایی و توانایی باشد.

فیروزآبادی با اشاره به برشمردن شاخص‌های مطلوب در شخصیت و رفتار نظامی فرمانده تاکید کرد: فرماندهی قوی به همراه سازماندهی مستحکم کارایی را می‌آفریند و فرمانده باید به ارزش‌های معنوی توجه کرده و نیروهای مسلح را دوست بدارد و وقتی ما ید واحد می‌شویم که برابر فرامین و دستورالعمل‌ها عمل کنیم.

سرلشکر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: تبیین الگوی مطلوب فرماندهی کل قوا براساس شاخصه‌های مطرح شده ضروری به نظر می‌رسد تا مجاهدت و جان نثاری و امکان توفیق خدمت بیش از پیش محقق گردد.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار