گوشت پخته خطر بروز تب مالت را کاهش می‌دهد

برای پیشگیری از بیمار تب مالت باید از خوردن لبنیات آلوده پرهیز کنیم.

علی مجید پور متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: علت بروز تب مالت وجود میکروبی به‌نام بروسلا است که عمدتاً در اثر خوردن محصولات لبنیاتی یا گوشت آلوده‌ی حیوانات به خصوص بز، گوسفند، گاو در فرد بروز می‌کند.

وی اضافه کرد: تب مالت 3 نوع دارد. نوع حاد، تحت حاد و مزمن، که در نوع حاد آن علائم اختصاصی است و هرچه زمان بیشتری از بیماری بگذرد علائم غیر اختصاصی می‌شوند و تشخیص بیماری سخت‌تر صورت می‌گیرد.

مجید پور ادامه داد: علائم و نشانه‌های وجود بیماری تب مالت نوع حاد، تب، لرز، عرق کردن، دردهای عضلانی و مفصلی است که بعد از گرفتن آزمایشات و تشخیص آن، فرد طی حداکثر 2 ماه تحت درمان بودن بهبود می‌یابد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تب مالت در نوع تحت حاد آن دارای علائمی چون تورم مفاصل است ولی در نوع مزمن تب مالت که در این صورت فرد بیش از 1 سال است گرفتار این بیماری است، علائم اختصاصی دیده نمی‌شود بلکه علائم غیر اختصاصی از جمله افسردگی و مشکلات روانی را به همراه دارد.

مجید پور تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری تب مالت باید از خوردن لبنیات آلوده پرهیز کرد و حدالمقدور گوشت حیوانات کاملاً پخته شود البته راه اصلی کنترل تب مالت، کنترل بیماری در دام‌ها است.

وی در پایان اظهار داشت: این بیماری از انسان به انسان سرایت ندارد فقط به ندرت ممکن است تب مالت از طریق مادر باردار به جنین منتقل شود. همچنین این بیماری در آقایان به علت مشاغلی از جمله دامداری و قصابی، شیوع بیشتری دارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: گوشت ، تب مالت ، آزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.