نامه تاج به سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی

نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه ای به رئیس سازمان امورمالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی بار دیگر بر معافیت باشگاه ها برای پرداخت مالیات تاکید کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در نامه مهدی تاج به علی عسکری رئیس سازمان امورمالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی آمده است: پیرو نامه شماره 110/7131 مورخ 2 اسفند 93 منضم به تصویب نامه شماره 97440/ت /691 مورخ 26 آبان 93 اصلاح آئین نامه اجرایی ماده 134 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب هیأت محترم دولت با عنایت به مصاحبه حضرتعالی مبنی بر عدم وصول تقاضا نامه صدر الاشاره مجددا به پیوست تصاویر سوابق مربوطه جهت استحضار ایفاد می گردد.

در ادامه نامه آمده است :خواهشمند است اقدامات مقتضی در این رابطه  انجام شود.

گفتنی است؛هیات وزیران در جلسه 18 آبان 93 به پیشنهاد شماره 39406 مورخ 17 خرداد 93 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

اصلاح آیین نامه اجرایی ماده 134 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم موضوع تصویب نامه شماره 33219/ت 27260ه مورخ 10 مهر 81 به شرح زیر است:

1-در ماده 1 عبارت "مهد کودک ها در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها" قبل از عبارت "مدارس ابتدایی" و حرف "و" بعد از عبارت "فنی و حرفه ای " اضافه و عبارت "غیرانتفاعی/غیردولتی" جایگزین عبارت "غیرانتفاعی" و دو تبصره به عنوان تبصره های 3 و 4 به شرح زیر به ماده مذکور اضافه می گردد.

تبصره 3-مدارس: واحدهای آموزشی و پرورشی دارای مجوز از وزارتخانه ذیربط که آموزشهای رسمی شامل پیش دبستانی،ابتدایی،متوسطه، فنی و حرفه ای، پیش دانشگاهی و مدارس از راه دور می باشند که مطابق دوره های تحصیلی خدمات آموزشی ارائه می نمایند.

تبصره 4: منظور از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی/غیر دولتی موسساتی است که بر اساس مجوز وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فن آوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد و  آیین نامه تاسیس موسسات آموزش عالی غیر دولتی/غیرانتفاعی ، تاسیس و با برگزاری دوره های آموزشی نسبت به صدور گواهی نامه مورد تایید وزارتخانه های یاد شده در مقاطع تحصیلی دانشگاهی اقدام می نماید.

2-متن زیر به عنوان تبصره به ماده 2 الحاق می گردد:

تبصره – درآمد موسسات نگهداری معلولین ذهنی یا حرکتی در خصوص اشخاصی که بر اثر ضایعات جسمی یا روانی یا ذهنی یا توام به صورت دائم دچار اختلال سلامت و کارایی شده اند از جمله سالمندان ناتوان که توسط کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی معلول شناخته می شوند و به صورت روزانه یا شبانه روزی از اشخاص مزبور نگهداری می نمایند و همچنین ارائه خدماتی نظیر خدمات آموزشی و پزشکی و توانبخشی موسسات مزبور در داخل مرکز یا با اعزام نیرو به محل زندگی معلول جزیی از فرآیند نگهداری محسوب و از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

3- در ماده 3 عبارت وزارت "ورزش و جوانان" جایگزین عبارت "سازمان تربیت بدنی" و دو تبصره به عنوان تبصره های 1 و 2 به شرح زیر به ماده مذکور اضافه و تبصره قبلی حذف می شود.

تبصره 1-درآمد باشگاه ها و موسسات ورزشی دارای مجوز از مراجع ذی ربط از محل تبلیغات، نقل و انتقال یا معاوضه ورزشکار، فروش لوازم متضمن نشان و یا مشخصات باشگاه و موسسه ورزشی و همچنین کمکهای دریافتی آنها از دولت و یا موسسات دولتی برای انجام خدمات ورزشی،درآمد ناشی از فعالیت ورزشی تلقی می شود.سایر فعالیتهای اقتصادی باشگاه ها و موسسات مذکور و نیز فعالیت‌های ورزشی فاقد مجوز مشمول مالیات می باشند.

تبصره 2-کلیه درآمد فدراسیون های بین المللی و فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک ناشی از برگزاری مسابقات ورزشی در ایران نیز از معافیت مندرج در این ماده برخوردار است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار