آخوندی مطرح کرد

توسعه صندوق‌های زمين و ساختمان برای رونق مسكن

وزير راه و شهرسازی با بيان اينكه توسعه صندوق‌های زمين و ساختمان برای رونق مسكن از محورهای اصلی برنامه‌های ما در سال آينده است، گفت: بخش عمده‌ای از طرح جامع مسكن و توزيع جغرافيايی آن نهايی و برنامه مفصلی نيز برای تامين زمين مطابق با طرح جامع در سازمان ملی زمين و مسكن تهيه شده است.

توسعه صندوق‌های زمين و ساختمان برای رونق مسكن
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در نشست سالانه مديران كل راه و شهرسازي استان ها؛ بهسازي بافتهاي فرسوده را از سياست هاي عمده وزارت راه و شهرسازي براي سال آينده دانست و اظهار داشت: بانك هاي عامل به تدريج در حال پرداخت تسهيلات بهسازي بافت فرسوده است كه سال آينده بايد وارد مرحله اجرايي بهسازي شويم.  
 
وي تاكيد كرد: البته اين موضوع به آموزش نيروي انساني و آشنايي مديران كل راه و شهرسازي استانها نياز دارد به گونه اي که مديران كل بايد وارد جزئيات شوند و از كليات عبور كنند.
 
شهرهاي جديد بايد با در نظر گرفتن اشتغال مكان يابي شود
 
وزير راه و شهرسازي به مكان يابي شهرهاي جديد اشاره كرد و افزود: مكان يابي شهرهاي جديد را بايد به گونه اي تعيين كنيم كه امكان اشتغال در آنها فراهم باشد.
 
آخوندي گفت: هدفگذاري براي سكونت در سواحل درياي عمان و خليج فارس كه ظرفيت اشتغال در اين مناطق وجود دارد ، بسيار مهم است. 

آخوندي با بيان اينكه علاوه بر تامين زمين، موضوع ساخت مسكن نيز بايد مورد توجه باشد، گفت: توسعه صندوقهاي زمين و ساختمان و همچنين نهادهايي که بتوانند وضعيت بازار مسكن را رونق دهند همزمان در سال آينده در دستور كار قرار دارد كه در اين حوزه مديران كل راه و شهرسازي استانها بايد با مفهوم اين صندوقها آشنا شوند.
 
وزير راه شهرسازي اظهار داشت: زيرا يكي از محورهاي اصلي برنامههاي وزارت راه و شهرسازي در سال 1394 توسعه اين صندوقها خواهد بود. 

وي با اشاره به اينكه برنامه مفصلي براي تامين زمين مطابق با طرح جامع در سازمان ملي زمين و مسكن تهيه شده است ، گفت : بخش عمده اي از طرح جامع مسكن نهايي شده است كه گروه هاي کم درآمد و متوسط جامعه را در بر مي گيرد؛ ضمن اينكه توزيع جغرافيايي آن هم انجام شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، ساختمان ، جاده ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار