کلاهبرداری میلیاردی با فروش خودروهای تصادفی

دوجوان کلاهبردار خودروهای تصادفی را به جای خودروهای صفرکیلومتر می‌فروختند و سپس همان اتومبیل‌ها را با کسر مبالغ میلیونی پس می‌گرفتند. متهمان با این شیوه بیش از یک‌میلیارد‌تومان کلاهبرداری کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛  کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در پی طرح شکایت‌های مشابه با موضوع کلاهبرداری، تحقیق در این‌باره را آغاز کردند و فهمیدند متهمان با انتشار آگهی در روزنامه‌ها، خودروهای چپی یا تصادفی را تحت عنوان خودرو سالم و صفر فروخته‌اند. تمامی مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان کردند خودروهای خریداری‌شده را از طریق آگهی درج‌شده در روزنامه‌های کثیرالانتشار پیدا کردند و وقتی برای بازدید خودرو رفتند، مشاهده کردند افراد دیگری نیز قصد دارند همان اتومبیل را بخرند و حتی به آنها ٢٠٠الی٥٠٠هزارتومان پیشنهاد دادند تا از خرید آن ماشین منصرف شوند و همین موضوع باعث ترغیب و تشویق مالباختگان برای خرید خودرو شد. 


یکی از مالباختگان به کارآگاهان گفت: «بعد از دیدن آگهی و تماس با فروشنده پژوپارس سفیدرنگ، به فلکه اول آریاشهر رفتم. در زمان بازدید خودرو، یک‌مشتری جوان اصرار بسیارزیادی می‌کرد تا ماشین را بخرد، حتی زمانی‌که فروشنده عنوان کرد برای فروش ماشین با من به توافق رسیده، این شخص من را به گوشه‌ای برد و با پیشنهاد پرداخت مبلغ ٢٠٠هزارتومان درخواست کرد خودم را از معامله کنار بکشم. با دیدن اصرار این شخص و به تصور اینکه خودرو درحد صفر را به قیمت مناسبی خریداری می‌کنم، تصمیم گرفتم هرچه سریع‌تر معامله را انجام دهم؛ به همین علت با فروشنده به محضر رفتم و پس از پرداخت بیش از ٣٠میلیون‌تومان پژو را خریدم.» 

این مالباخته ادامه داد: «پس از انجام معامله خودرو را برای قیمت‌گذاری نزد یکی از دوستانم که در این زمینه فعالیت دارد بردم و او پس از بررسی دقیق گفت خودرو تمام‌رنگ است و بیش از ٢٠میلیون‌تومان ارزش ندارد. بلافاصله با فروشنده تماس گرفتم اما او مدعی شد از این موضوع اطلاع نداشته و خود او نیز آن را به تصور سالم‌بودن خریده بود. آن مرد به من گفت با این شرایط حاضر است پژو را به مبلغ واقعی آن یعنی حدود ٢٠میلیون‌تومان از من بخرد. من که چاره‌ای نداشتم با این پیشنهاد موافقت کردم اما آن مرد گفت خودش در تهران نیست و شخصی دیگر را برای انجام معامله معرفی می‌کند. به‌این‌ترتیب پژو را با ١٠‌میلیون‌تومان ضرر پس دادم.»

مالباخته‌ای دیگر نیز عنوان کرد خودرو ال٩٠ مدل سال١٣٩١ را چندروز قبل به مبلغ ٣١میلیون‌و٢٠٠هزارتومان خریده اما متوجه شده این ماشین تمام‌رنگ و چپی است و فروشنده قبول کرده وی را به خریدار دیگری معرفی کند و این شخص نیز ال٩٠ را به قیمت ٢٦میلیون‌تومان از او گرفته است. کارآگاهان ده‌ها مالباخته را شناسایی کردند و فهمیدند متهمان پرونده هربار پس از فروش و بازپس‌گیری خودروها، دوباره با همان اتومبیل‌ها به جرایم خود ادامه می‌دهند و این چرخه چندین‌بار و برای ده‌ها مالباخته تکرار شده است. 

پلیس با بررسی تراکنش‌های بانکی، دومتهم پرونده را به نام‌های «مصطفی» (٣٠ساله) و «محمود.الف» (٢٥ساله) شناسایی و هردونفر را دستگیر کرد. سرهنگ داوود مرادی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به تراکنش مالی بیش از یک‌میلیاردتومانی حساب‌های بانکی این دومتهم، عنوان کرد: «تا زمان دستگیری متهمان پرونده، ده‌ها مالباخته با طرح شکایت‌های مشابه به مرجع قضایی و پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرده‌اند و از زمان دستگیری این دومتهم شاهد کاهش بسیار زیادی درخصوص پرونده‌هایی با این موضوع در سطح شهر تهران هستیم.»

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی در ادامه اعلام این خبر گفت: «از تمامی شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.»

منبع شرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.