قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کشورهای مسلمان باید به نابودی ساختار استعماری در یمن کمک کنند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مردم یمن دیکتاتوری حاکم در این کشور را سرنگون کردند اما ساختار استعماری و دیکتاتوری در این کشور هنوز از بین نرفته است لذا کشورهای مسلمان باید کمک کنند.

"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با گسترش روابط تهران – صنعا، اظهار داشت: ایران،‌ کشورهای مسلمان و اعراب باید کمک به مردم یمن را در دستور کار خود قرار دهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود:‌ مردم یمن دیکتاتوری حاکم در این کشور را سرنگون کردند اما ساختار استعماری و دیکتاتوری در این کشور هنوز از بین نرفته است لذا کشورهای مسلمان باید به این کشور کمک کنند.
 
وی ادامه داد: کشورهای عربی به جای این که به مردم یمن کمک کنند از گروه‌های تروریستی القاعده، داعش و غیره حمایت می‌کنند و انواع کمک‌های مالی و تسلیحاتی را در اختیار این گروه‌ها در یمن قرار می‌دهند.
 
قنادباشی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف انسانی خود اقدام به ارسال کمک‌هایی از طریق هوایی برای مردم یمن کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: هر ملتی در دنیا نیاز به کمک داشته باشد قطعاً هلال احمر خود به آن ملت کمک خواهد کرد و اتهاماتی مبنی بر دخالت در امور داخلی یمن که به ایران زده می‌شود بی پایه و اساس است.

وی ادامه داد: دیکتاتور سابق یمن نیز اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کرد اما هیچ گاه سندی مبنی بر دخالت ایران در یمن ارائه نکرد و اظهارات برخی مبنی بر دخالت ایران در یمن فرافکنی است.
 
قنادباشی اظهار داشت: آنچه در صنعا می‌گذرد یک فرایند دموکراتیک است هرچند که هنوز به ایجاد یک حکومت منتهی نشده است، انصارالله به صورت جمعی در یمن عمل می‌کند و نقش مهمی در امنیت این کشور دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: غربی‌ها هنوز منصور هادی را رئیس جمهور می‌دانند در حالی که مردم یمن وی را به عنوان رئیس جمهور این کشور قبول ندارند و وی را منصوب شده توسط دیکتاتور سابق می‌دانند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، یمن ، کمک ، امور داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار