فرانس 24:

کاهش رشد اقتصادی دومين غول اقتصاد جهان در سال 2014

میزان رشد اقتصادی چین به کمترین میزان خود در شش سال گذشته رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24، اداره ملي آمار چين روز چهارشنبه اعلام کرد رشد توليد صنعتي اين کشور در دو ماه نخست سال کنوني ميلادي به شدت کاهش يافت و به پايين ترين سطح طي شش سال گذشته رسيد.

براساس این گزارش ، توليد صنعتي چين طي دو ماه ژانويه و فوريه در مقايسه با دوره زماني مشابه در سال   2014 نزدیک  6.8  درصد رشد داشت که اين رقم بسيار پايين تر از رشد توليد صنعتي اين کشور در يک سال منتهي به ماه دسامبر و همچنين پايين ترين سطح رشد از دسامبر 2008 است.

همچنين روند رشد خرده فروشي در چين در دو ماه نخست امسال کاهش يافت و به 10.7 درصد رسيد که پايين ترين سطح از فوريه 2006 است و نشان دهنده کاهش مصرف خانوارهاست. در ماه دسامبر خرده فروشي در چين  11.9 درصد رشد داشت.

از طرف ديگر نيز سرمايه گذاري با دارايي هاي ثابت، که شاخص سرمايه گذاري ها در زيرساخت هاست، در همين دوره زماني 13.9 درصد رشد داشت که طي 13 سال گذشته بي سابقه است.

گفتنی است اين کاهش روند رشد، با توجه به رشد 15.7 درصد در سال 2014 و حدود 20 درصد در سال 2013، کاملا مشهود است.

اين آمار نااميد کننده يک نشانه نگران کننده ديگر براي اقتصاد چين است که با رکود بازار مسکن، کاهش مصرف  داخلي و کاهش صادرات مواجه شده است.

رشد اقتصادي دومين اقتصاد جهان در سال 2014 به 7.14 درصد  رسید و دولت نيز هدف رشد اقتصادي را براي سال 2015 به 7درصد کاهش داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: چین ، اقتصادی ، تولیدی ، کاهش ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار