لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس قطر مطرح کرد

لزوم افزایش همکاری برای ایجاد آرامش در منطقه/ تاکید بر نقش مهم قطر در منطقه

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه رابطه پایدار ایران و قطر گفت:‌ با توجه به بحران‌های گسترده موجود در منطقه، باید در راستای افزایش همکاری‌ها برای ایجاد آرامش تلاش کنیم.

لزوم افزایش همکاری برای ایجاد آرامش در منطقه/ قطر نقش مهمی در منطقه داردبه گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی ظهر امروز چهارشنبه (20 اسفندماه) در راس هیاتی پارلمانی در دیدار با رئیس مجلس شورای قطر با اشاره به نقش کشور قطر در ایجاد آرامش در منطقه گفت: ما علاقه‌ داریم که همکاری‌های دو پارلمان ایران و قطر گسترش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور قطر در منطقه نقش مهمی دارد، افزود:‌ باید همکاری‌های پارلمانی و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور ایران و قطر گسترش یابد.

لاریجانی با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات میان دو کشور ایران و قطر تصریح کرد:‌ امیدوارم این سفر باعث رشد همکاری‌های اقتصادی و پارلمانی و همچنین سایر حوزه‌ها میان دو کشور شود.

وی ادامه داد: من فکر می کنم ایران و قطر در ایجاد امنیت پایدار در منطقه نقش مهمی دارند.

لاریجانی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های یکدیگر به خوبی استفاده کنیم،‌ گفت: در حال حاضر در منطقه بحران‌های زیادی وجود دارد و نیاز به همکاری همگان دارد تا بتوانیم آرامش را برقرار کنیم.

وی با اشاره به نگاه مثبت امیر قطر گفت: زمینه رشد و همکاری‌های میان دو کشور ایران و قطر را بیش از پیش فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با دعوت از همتای قطری خود برای حضور در کشورمان گفت: پارلمان قطر تاکنون همکاری خوبی با ایران داشته است.

گفتنی است در ادامه دیدار، محمد بن مبارکه الخلیفی رئیس مجلس شورای قطر با ابراز خرسندی از حضور هیات پارلمانی کشورمان گفت:‌ تاکید می‌کنم بر آنچه امیر قطر بر ضرورت ارتباط دائم میان طرفین در سطوح مختلف اشاره کرد.

رئیس مجلس قطر ادامه داد: ما نیاز به همکاری برای آرامش در منطقه داریم، از این رو من امیدوارم که روابط ایران و قطر استمرار داشته و شاهد شکوفایی روابط در تمامی حوزه‌ها باشیم، زیرا این امر به نفع همگان است.

گفتنی است رئیس مجلس شورای قطر در ابتدای سخنان خود توضیحاتی در خصوص ساختار مجلس این کشور و همچنین کمیسیون‌های تخصصی آن به دکتر لاریجانی و هیات همراه داد.

لازم به ذکر است علی لاریجانی پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای قطری خود از صحن مجلس شورای قطر بازدید کرد. 

انتهای پیام/    
برچسب ها: لاریجانی ، کویت ، قطر ، آرامش ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار