«غلامرضا آزادی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سیستم جدید سینما بی در و پیکر است

«غلامرضا آزادی» گفت: باید نگاه جدیدی به سینما داشت، سیستمی که در حال حاضر در سینما به جلو می‌رود بی در و پیکر است چون هم آدم‌ها این کاره نیستند و هم قصه‌ها پرت است.

"غلامرضا آزادی" کارگردان سینما در خصوص فیلم "جزیره مهربانی" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: این اثر در مرحله تدارکات و بازنویسی سناریو است و تهیه کنندگی این فیلم برعهده خانم "فریال بهزاد" است. 

وی افزود: لوکیشن‌های فیلم در جزیره قشم، اصفهان و بخشی از آن در استودیو است. 

"آزادی" عنوان کرد: کارگردانی و نوشتن سناریو بر عهده خودم و فیلمبرداری بر عهده پیام آزادی است. 

وی ادامه داد: این فیلم یک داستان افسانه‌ای و فانتزی روز را نشان می‌دهدکه بچه‌ها قهرمان آن هستند. 

این کارگردان ادامه داد: این اثر در حقیقت فیلمی قدیمی است که در زمان حال ساخته می‌شود و به نوعی فیلم درفیلم است. داستان قدیمی فیلم تبدیل به داستان جدید شده که پشت صحنه فیلم اتفاق می‌افتد. 

"آزدای" بیان کرد: دغدغه من به عنوان کارگردان این است که باید یک نگاه نو به سینما داشت و سیستمی که در حال حاضر در سینما جلو می‌رود چه در بخش کودک و چه در بخش بزرگسال بی در و پیکر است. چون هم آدم‌ها این کاره نیستند و هم قصه‌ها، قصه‌های پرتی هستند. 

وی افزود: در حقیقت تمام جذابیت‌ها از سینما رخت بربسته و اکثر فیلم‌ها تلخی و مسائل بدی ه جامعه را پر کرده نشان می‌دهند.  

این کارگردان گفت: متاسفانه اکثر فیلمسازان ما آدم‌های با سواد و فهیمی نیستند و برای آنها مسائل روز مهم است، در صورتی که آینده و هم گذشته داریم. 

وی ادامه داد: به بخش کودک ما کمتر توجه می‌شود در صورتی که نسل کودک آینده ساز این مرز و بوم هستند و باید به طور جدی نیاز فرهنگی آنها را تامین کنیم.

"آزادی" اظهار داشت: معضل دیگر این است که فیلمها یک موضوع را دنبال می‌کنند و گویا خلاقیت در بین فیلمسازان وجود ندارد و همه فیلم‌ها به سمت تلخ و سیاه بودن رفته است. 

وی ادامه داد: در گذشته اول تحقیق صورت می‌گرفت بعد سناریو نوشته می‌شد ولی اکنون نه تحقیق، نه آمار و نه انگیزه‌ای درون فیلم است. جشنواره هم تبدیل به یک معضل سیاسی و معرفی و در حقیقت یک واقعه صریح برای اهدافی صریح بدون انگیزه شده است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار