مدیر عامل شرکت ملی پخش خبر داد

افزایش 33 درصدی فروش نفت گاز در بازارچه های مرزی كشور

فروش مرزی نفت گاز 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است.

اتونشر///افزایش 33 درصدی فروش نفت گاز در بازارچه های مرزی كشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، سیدناصر سجادی با بیان این که در سال گذشته فروش این فرآورده نفتی در بازارچه های مرزی کشور 130 میلیون لیتر بوده است، گفت: این میزان فروش از ابتدای امسال تاکنون به رشد قابل توجه 50 میلیون لیتری به 180 میلیون لیتر رسیده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ،گفت:برخی از بازارچه های مرزی از رونق بیشتری نسبت به سایر مرزها برخوردارند و دلیل این مهم (کم رونق یا پر رونق بودن آنها) به قیمت آن سوی مرز کشور همسایه بستگی دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در بازارچه ماهیرود خراسان جنوبی که با کشور ترکمنستان هم مرز است، فروش فرآورده نفت گاز رونق کمتری دارد و دلیل آن،پایین بودن قیمت این فرآورده در ترکمنستان است.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در مرزهای این چنینی،تفاوت قیمت در این سو و آن سوی  مرز چندان محسوس نیست.

وی با بیان این که در مرز سیستان و بلوچستان و مرزهای غربی کشور، رونق بیشتری در بازارچه های فروش فرآورده وجود دارد، گفت: به علت قیمت هایی حدود 4000 تومان و یا بالاتر در کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان، فروش فرآورده در این نقاط رونق بیشتری دارد.

سجادی قیمت پایه برای بازارچه های مرزی کشور را 95 درصد قیمت اولین جایگاه آن طرف مرز عنوان کرد و افزود:این نرخ شناور است، اما هم اکنون 95 درصد قیمت و به صورت ارز آزاد محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،اظهار کرد: انتظار می رود در سال آینده فروش فرآورده نفتی در بازارچه های مرزی افزایش و قاچاق فرآورده نیز کاهش قابل توجهی یابند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، فروش ، نفت ، گاز ، بازارچه ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار