سالاری در نشست خبری عنوان کرد:

استقرار 1800 صندوق اخذ رای در 354 محله/حضور 4هزار ناظر در انتخابات شورایاری‌ها

رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: 1800 صندوق اخذ رای در 354 محله برای دریافت رای همشهریان مستقر است و 4هزار ناظر در این دوره از انتخابات حضور دارند.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در نشست خبری صبح امروز جمعه که در ستاد انتخابات برگزار شد با اشاره به آخرین اخبار از انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: با استقرار 1800صندوق اخذ رای در 354 محله شهر تهران تمام تمهیدات لازم برای آغاز یک انتخابات قانونمند و با شکوه ایجاد شده است و مجموعه هیئت نظارت و هیئت اجرایی تمام تلاش خود را برای برگزاری این انتخابات به کار گرفته‌اند.

وی افزود: انتخابات شورایاری‌ها راس ساعت 9صبح آغاز شده و تمام شهروندان 18 سال تمام که از تاریخ 22/12/75 و قبل از آن می‌توانند در این رویداد مهم اجتماعی و مدنی شرکت کنند.

سالاری افزود: من به عنوان یک شهروند تهرانی امروز در محله خودم رای را به صندوق می‌اندازم و  کسانی را انتخاب می‌کنم که معتمدین واقعی محله باشند و دغدغه و تعصب در بر طرف کردن مشکلات ونیازهای مردم داشته باشم.

وی ادامه داد: این افراد باید در شناسایی مشکلات و چالش‌های محله و ارتباط موثر با مدیریت شهری و نهاد شورا در برطرف کردن مشکلات نقش بسزایی داشته باشند.

رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها تصریح کرد: کلانشهر تهران نماینده سایر شهرها است و جمعیت شهر تهران متشکل از تمام شهرهای کشور با پویش‌ها،‌قومیت‌های مختلف است که باید مدیریت مطلوب و موفقی را در این شهر ایجاد کنیم.
سالاری با اشاره به قانون تشکیل شورایاری‌ها تصریح کرد: کلانشهر تهران با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که نهاد شورا با 31 عضو و مدیریت شهری در آن نظارت دارند اما با توجه به گستردگی موضوع و به استناد ماده 71 قانون شورا به این مرجع اجازه داده شده که نهاد شورایاری‌ها را با ترکیبی از معتمدین واقعی محلات برای نظارت مطلوب‌تر در شهر ایجاد کند و خوشبختانه امروز شاهد اوج این مهم  در شهر هستیم.

وی ادامه داد: نهادهای گوناگونی اعم از مجلس شورای اسلامی و سایر سازمان‌ها حساسیت ویژه‌ای جهت قانونمند کردن انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها دارند و صفر تا صد چهارمین دوره انتخابات قانونی است و مصوبه پارلمان محلی و تاییدیه فرمانداری تهران ری و شمیرانات را دارد که امیدواریم با حضور حداکثری شهروندان شاهد انتخابات باشکوهی در انتخابات شورایاری‌ها باشیم و الگوی موفق برای سایر مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها رقم بزنیم.

سالاری با اشاره به تعداد ناظرین در محل‌های شعب اخذ رای تاکید کرد:در هر محل شعب اخذ رای 2ناظر بر هر صندوق نظارت دارند که یکی از ناظرین به عنوان مسئول و دیگری به عنوان ناظر مستقیم در فرآیند رای گیری حضور دارد که 780 نفر در کنار کمیته بازرسی هیئت نظارت مرکزی کار پشتیبانی ونظارت بر آراء صندوق را بر عهده دارند.

سالاری در پایان گفت: امیدوارم با مجموعه تعاملات هیئت اجرایی و هیئت نظارت شاهد کمترین تخلف در انتخابات امروز باشیم و حق هیچ شهروندی در این انتخابات از بین نرود.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار