سولاریوم باعث پیدایش لک در پوست می‌شود

اشعه بنفش موجود در سولاریوم سبب می‌شود که لک بر روی پوست فرد ایجاد گردد.

مسعود داوودی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهم‌ترین دلیل بروز لک بر روی صورت را می‌توان آفتاب دانست که به تدریج بر روی پوست فرد ایجاد می‌شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از بروز لک بر روی پوست، به افراد از سنین کودکی آموزش دهیم که کرم‌های ضدآفتاب را استفاده کنند.این مسئله درد افرادی با پوست سفید، چشم و موی روشن بیشتر به چشم می‌خورد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به دلیل بروز لک بر روی پوست عنوان کرد: علاوه بر آفتاب مسئله هورمونی نیز در بروز لک بر روی پوست تأثیر می‌گذارد، همچنین قرص‌های جلوگیری از بارداری در بروز این مسئله موثر واقع می‌شود. علاوه بر آن قرص‌هایی که برای درمان کیست به کار می‌رود نیز ممکن است لک‌هایی بر روی پوست فرد ایجاد نماید به منظور جلوگیری از بروز این مسئله،‌ این گونه افراد از پوست خود در برابر آفتاب مراقبت نمایند.

داوودی تصریح کرد: سولاریوم نیز در بروز لک بر روی پوست موثر واقع می‌شود، این مسئله به دلیل وجود اشعه بنفش در سولاریوم به وجود می‌آید. این سولاریوم با ایجاد پوستی برنزه برای فرد تغییراتی در بدن ایجاد می‌کند که در نتیجه آن لک و مک بر روی پوست ایجاد می‌گردد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار