لیندسی گراهام: برای گرفتن حق وتو از اوباما تنها به يک رای نیاز داریم

یک سناتور آمریکایی گفت برای گرفتن حق وتو از رئیس جمهور آمریکا در خصوص لایحه بررسی توافق هسته‌ای با ایران تنها به یک رای دیگر نیاز دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی پی جی مدیا، سناتور "لیندسی گراهام" گفت برای گرفتن حق وتو از "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا ، در خصوص لایحه بررسی و بازبینی توافق هسته‌ای با ایران تنها به یک رای دیگر نیاز دارد. 

گراهام گفت: هم اکنون به تعداد 66 رای دست پیدا کرده‌ایم. تمامی نمایندگان جمهوری خواه و دوازده دمکرات با ما هم قدم شده‌اند. 

وی افزود: تصور نکنم که هیچ یک از اعضای مجلس سنای آمریکا اعلام کند که نمی‌خواهد توافقی که قرار است تحریمهای کنگره را بردارد بررسی کند و اعلام کند که نمی‌خواهم به آن رای دهم. آنگاه آن‌ها چگونه می‌توانند به مردم حوزه انتخابیه خود پاسخگو باشند. 

گراهام در ادامه ضمن مطرح ساختن ادعاهای بی اساس علیه ایران گفت در ‌‌نهایت من می‌خواهم که ایرانی ها بداند که رئیس جمهور ما این توانایی را ندارد تا تحریم‌های کنگره را بدون توجه ما رفع کند. نه کنگره و نه مجلس نمایندگان هرگز به رئیس جمهور اجازه نمی‌دهند که تحریمهای کنگره را بدون تصویب آن‌ها رفع کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
esmail
۰۹:۴۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
دستی که تا اخر توافق و حتی بعد از ان اماده برای زدن زیرش هست باید جریمه سنگین یا غرامت یا خارج شدن ایران از کل تعهدات در صورت بروز این رای از سوی کنگره و مجلس امریکا اتخاز شود
آخرین اخبار