ایلام؛

فراهم شدن زمینه پذیرایی از گردشگران خارجی در دره شهر

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره شهر گفت: زمینه پذیرایی و استقبال از گردشگران خارجی در این شهرستان فراهم شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ سید مجتبی فرهادی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه این شهرستان همه ساله در تعطیلات نوروز پذیرای دهها گردشگر خارجی از مناطق مختلف جهان است به همین منظور امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان این افراد اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اسکان گردشگران خارجی وارد شده به این شهرستان هتل ماداکتو واقع در مرکز این شهرستان ذخیره و امکانات لازم نیز فراهم شده است افزود:گردشگران خارجی بازدید کننده از مناطق تاریخی این شهرستان بیشتر از کشورهای آلمان، ژاپن، چین و ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

وی عمده اماکن تاریخی این شهرستان را که مورد بازدید گردشگران خارجی قرار می گیرد تنگه بهرام چوبین، شهر تاریخی سیمره، چهار طاقی دره شهر، قلعه میرغلام هاشمی، پل تاریخی گاو میشان، قلعه تاریخی شیخ مکان و دژ شیخ مکان عنوان کرد.

فرهادی تاکید کرد: همچنین برای اسکان سایر گردشگران و میهمانان نوروزی این شهرستان خوابگاه ها و مهمانسراهای اداره ها، مدارس، خانه معلم، زایرسرای امامزاده بابا سیف الدین و چادرهای هلال احمر تدارک دیده شده اند.

شهرستان دره شهر واقع در 100 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام دارای 400 اثر تاریخی بوده که 180 اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.

این شهرستان به عنوان تاریخی ترین شهرستان استان در طول سال بویژه تعطیلات نوروزی پذیرای صدها گردشگر از مناطق مختلف داخل و خارج کشور است.
 
 
 
 
انتهای پیام /ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.