یاسوج ؛

کشف و ضبط 60 دستگاه گنج یاب در اماکن باستانی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 60 دستگاه گنج یاب از 40 نفر در کهگیلویه و بویراحمد کسف و ضبط شده است.

محمود باقری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: 35 نفر در یگان حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت هستند که این تعداد ناکافی است.

باقری اظهار کرد: آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در وسعتی به میزان 16 هزار کیلومترمربع قرار دارد.

وی عنوان کرد: 700 اثر تاریخی و 20 اثر معنوی به ثبت ملی رسیده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

باقری ابراز داشت: 21 پروژه عمرانی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان در حال اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: 30 هزار هنرمند در زمینه صنایع دستی در این استان فعالیت می کنند.

باقری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 135 کلاس آموزشی در زمینه احیای صنایع دستی در این استان برگرار شده است.

وی بیان کرد: برای احیای صنایع دستی منسوخ شده کهگیلویه و بویراحمد دوره های آموزشی مقدماتی به بافی در زمینه سیاه چادر، گچمه، گلیم و البسه محلی در حال برگزاری است.

باقری اظهار کرد: صندوق مهر امام رضا (ع) کهگیلویه و بویراحمد امسال 17 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات اشتغال در قالب تعاونی و خوداشتغالی به هنرمندان صنایع دستی این استان پرداخت کرد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه های ارتباط جمعی کهگیلویه و بویراحمد در معرفی این استان، عنوان کرد: این استان دارای استعدادهای مختلفی در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی و گردشگری است.


انتهای پیام /ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.