در نشست خبری مطرح شد

اعلام اجراهای نیمه‌ی نخست سال 94 تماشاخانه باران/ استقبال هنرمندان از اجرای اثر خود در تماشاخانه باران

خیام وقار کاشانی مدیر تماشاخانه باران گفت: صاحبان 145 اثر در سال 94 در خواست اجرا در سالن باران را داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست خبری و رونمایی از جدول اجراهای نیمه نخست سال 94 تئاتر باران با حضور خیام وقار کاشانی و فهیمه امن‌زاده مدیران تماشاخانه‌ی باران در این مجموعه برگزار شد. 

خیام وقار کاشانی مدیر تماشاخانه باران نخست در خصوص استقبال هنرمندان برای اجرا در تئاتر باران عنوان کرد: تاکنون هنرمندان استقبال و حمایت بسیاری از سالن باران کردند به طوری که صاحبان 145 کار برای سال 94 درخواست اجرا داشتند. 

وی ادامه داد: من و خانم امن‌زاده بر اساس نام‌ها و حرفه‌ای بودن کارگردان از 145 اثر 4 کار را برای اجرا در سال 94 در تماشاخانه باران انتخاب کردیم. 

وقار کاشانی تصریح کرد: به جز اجراهای انتخاب شده بخشی از سال هم به آثار دانشجویی پر مخاطب اختصاص دادیم. همچنین اجراهای عمومی رادیو تئاتر را هم در سال 94 خواهیم داشت. 

وی افزود: قرار است در زمان نامتعارف بنا به درخواست رضا عمرانی نمایش‌های رادیویی را اجرا کنیم. 

وقار کاشانی عنوان کرد: اگر چه تا الان آثاری که در تماشاخانه‌ی باران به اجرا رفتند به گونه‌ای باز تولید بود از سال جدید به تصمیم خانم امن‌زاده قرار شده که دیگر کار باز تولید در مجموعه اجرا نشود. 

وی با اشاره به وضعیت سالن‌های خصوصی اظهار داشت: در ابتدا تماشاخانه‌ی باران یک سوله بود که ما آن را اجاره کردیم و قرار داد اجاره هم تا 5 سال اعتبار دارد و امیدواریم بعد از اتمام قرار داد باز هم بتوانیم آن را تمدید کنیم. 

وقار کاشانی ادامه داد:صاحب اصلی سالن باران هر روز با نظاره‌ی تعداد زیادی از مخاطبان فکر می‌کند، ما روزی 200 میلیون در آمد داریم اما نمی‌داند که ما با گروه‌ها قرار داد می‌بندیم و 30 درصد فروش بلیت به ما میرسد. 

وی عنوان کرد: با توجه به  اهمیت تئاتر عروسکی نیز بخشی از سال را هم به نمایش‌های عروسکی اختصاص دادیم و دغدغه‌ی اصلی ما کسانی هستند که مجال اجرا ندارند اما بحث اقتصاد تماشاخانه هم امری مهم است. 

وقار کاشانی بیان کرد: خوشبختانه هنرمندان بزرگی چون آرش دادگر، آتیلا پسیانی درخواست اجرا در این مجموعه را دادند و واقعا ما احساس خوبی پیدا می‌کنیم که استادانمان از این تماشاخانه حمایت می‌کنند. 

وقار کاشانی خطر نشان کرد: نمایش "آخرین نامه" از آثاری است که مورد استقبال بسیاری از مخاطبان تئاتر در روزهای پایانی سال قرار گرفته به همین خاطر هفتم فروردین روز جهانی تئاتر اجرای این نمایش دوباره از سر گرفته خواهد شد. 

گفتنی است؛ اجراهای تماشاخانه باران از نهم فروردین با نمایش "رابینسون کروزوئه" به کارگردانی میلاد نیک آبادی شروع خواهد شد و تا 11 اردیبهشت ادامه د ارد. 

همچنین نمایش پلیس به کارگردانی شایان افکاری از 16 فروردین  تا 11 اردیبهشت در ساعت 20:30 اجرا می‌شود. 

نمایش "عبد" به کارگردانی مهدی کوشگی از 13 اردیبهشت تا 13 خرداد در ساعت 19 به روی صحنه‌ می‌رود. 

نمایش "خانه‌ی کاغذی" به کارگردانی مهدی برومند از 13 اردیبهشت تا 13 خرداد در ساعت 21 اجرا می‌شود. 

نمایش "دریای واژگون" به کارگردانی سیامک احصایی از 17 خرداد تا 26 مرداد در ساعت 19 روی صحنه خواهد رفت. همچنین نمایش پیام دهکردی در همین تاریخ در ساعت 21 به روی صحنه می‌رود. 

نمایش "شنیدن" به کارگردانی امیرضا کوهستانی از 28 تیر تا 30 مرداد در ساعت 19 و 21 به روی صحنه می‌رود و نمایش "سه خواهر" به کارگردانی رضا گوران از یکم شهریور تا سوم مهر در ساعت 19 اجرا می‌شود. 

در پایان نیز نمایش "خانه" به کارگردانی ندا هنگامی در همین تاریخ در ساعت 21 اجرا خواهد شد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار