حال و هوای سیستم بانکی در روزهای پایانی آخر سال

تراکنش های ناموفق نفس دستگاه های کارتخوان را گرفت

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی:کمتر از یک درصد تراکنش ناموفق وجود داشته که بیانگر وضعیت مطلوبی است.

تراکنش های ناموفق نفس دستگاه های کارتخوان را گرفت/ تناقض آمار های بانک مرکزی با سطح شهربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به شلوغی روزهای پایانی سال به روال هرساله، با توجه به افزایش میزان خرید شهروندان، عملکرد سیستم بانکی از اهمیت ویژه برخوردار است.

و در همین راستا؛ ناصر حکیمی مدیر کل فناوری  اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در گفتگو اخیر خود با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد شبکه الکترونیک بانکی کشور در روزهای پایانی سال اظهار داشت: تاکنون وضعیت پایدار و مطلوبی داشته‎ایم به گونه‌ای که حدود 99.9 درصد تراکنش‌ها در شبکه شتاب و 99.3 درصد در شاپرک موفق بوده بنابراین کمتر از یک درصد تراکنش ناموفق وجود داشته که بیانگر وضعیت مطلوبی است.

اما نکته قابل توجه این است که در این روزهای پایانی سال، اغلب شهروندان و کسبه از عملکرد این سیتم شکایت دارند و براساس مشاهدات باشگاه خبرنگاران، امروز از جمله روزهایی بود که شهروندان از عملکرد دستگاه های ATM شکایت داشتند و برای استفاده از این دستگاه ها یا مبلغ مورد نظر خود را دریافت نمی کردند و یا با اختلال مواجه بودند.

بحث دستگاه های pos (کارتخوان) نیز قابل توجه است، زیرا طبق بررسی های باشگاه خبرنگاران برخی از شهروندان برای استفاده از این دستگاه ها مجبور بودندتا 8 مرتبه از کارت استفاده کنند زیرا هربار با پیغام قطع ارتباط با سرور مواجه می شدند.

علاوه بر این برخی شهروندان با گم شدن پول خود در سیستم بانکی مواجه شده اند به گونه ای که به دلیل شلوغی سیستم، پول کسر شده نه تنها به حساب فروشنده منتقل نشده، بلکه به حساب دارنده کارت نیز برگردانده نمی شود و دارندگان کارت های بانکی با سردرگمی در سیستم بانکی مواجه می شوند و لازم به ذکر است که بانک های عامل نیز هیچگونه مسئولیتی در قبال پول های گم شده قبول نمی کنند.

اما نکته ای که توجه به آن ضروری است، اظهارات مدیر کل فناوری  اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی مبنی بر تراکنش ناموفق شبکه الکترونیک بانکی کمتر از یک درصد با وجود مشکلات و اختلالات سطح شهر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، کارتخوان ، تراکنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار