واتيکان: ممکن است توسل به زور عليه داعش ضروری باشد

سفیر واتیکان در ژنو گفت توسل به زور در برابر حملات گروه داعش در صورتی که امکان دستیابی به راه حل سیاسی وجود نداشته باشد امری ضروری است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر واتیکان در ژنو گفت توسل به زور برای دفاع از اقلیت‌ها در برابر حملات گروه داعش در صورتی که امکان دستیابی به راه حل سیاسی وجود نداشته باشد، ضروری خواهد بود. 

 "سیلوانو توماسی" در مصاحبه با پایگاه اینترنتی کاتولیکی آمریکایی کراکس گفت: تروریست ها که بعد از سیطره بر سرزمین‌هایی در شرق سوریه و شمال عراق تشکیل "خلافت" را اعلام کردند مرتکب کشتار جمعی می‌شوند و باید جلوی آن‌ها گرفته شود. 

توماسی افزود: آنچه مطلوب است تشکیل ائتلافی هماهنگ و به خوبی بررسی شده به منظور دستیابی به راه حل صلح آمیز به دور از خشونت است ولی در صورتی که چنین راه حلی نتیجه ندهد، توسل به زور ضروری خواهد بود. 

پیش از این نیز پاپ فرانسیس اقدامات داعش از جمله سربریدن ۲۱ مسیحی مصری در لیبی در ماه فوریه را محکوم کرده و گفته بود متوقف کردن متجاوزان ظالم، جایز است.

توماسی تاکید کرد مسیحیان تنها اقلیتی نیستند که واتیکان خواستار دفاع از آن‌ها در برابر داعش است. وی افزود مسیحیان، ایزدی‌ها، شیعیان، سنی‌ها، و علوی‌ها همگی انسان و مستحق آنند که از حقوقشان دفاع شود. 

توماسی خاطرنشان کرد هرگونه ائتلاف برضد داعش باید شامل کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا باشد و هدایت آن را سازمان ملل برعهده بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار