با موافقت نمایندگان؛‌

پالایشگاه‌ها مجاز به صادرات فرآورده‌های نفتی مازاد شدند

نمایندگان مجلس به کلیه پالایشگاه‌های کشور اجازه دادند تا فرآورده‌های نفتی مازاد بر نیاز داخلی را راسا صادر نمایند و دولت مکلف است سالانه سهم صندوق توسعه ملی را پرداخت نماید.

پالایشگاه‌ها مجاز به صادرات فرآورده‌های نفتی مازاد شدندبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه 25 اسفند به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ماده الحاقی 22 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

صدر ماده الحاقی 22 به شرح زیر اصلاح می‌شود.

کلیه پالایشگاه‌های کشور مشروط به پرداخت و تسویه وجوه نفت خام و میعانات گازی خریداری شده تحویلی به قیمت هر بشکه 95 درصد تحویل روی کشتی (FOB)  خلیج فارس و به صورت نقدی یا اعتبار اسنادی یک ماهه به شرکت دولتی ذیربط تابعه وزارت نفت، مجازند فرآورده‌های نفتی مازاد بر نیاز داخلی را راسا صادر نمایند و دولت مکلف است سالانه سهام صندوق توسعه ملی را پرداخت نماید.

هم چنین نمایندگان در ادامه به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه رفع موانع دولت رقابت‌پذیر ماده الحاقی 20 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

ماده الحاقی 20 به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده الحاقی 20-دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده قانون محاسبات عمومی کشور و شرکت‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و دستگاه‌هایی که شمول حکم در آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است در صورت وجود مجوز قانونی یا تصریح در قرارداد می‌توانند قراردادها، تعهدات، توافقات، واگذاری‌ها، مجوزها و پروانه‌های قانونی صادر شده را لغو کنند یا تغییر دهند یا متوقف یا عطف به ماسبق کنند در غیر این صورت اقدامات فوق مستلزم جذب رضایت اشخاص ذی‌نفع می‌باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار