حکم جدید مجلس برای مراجعی که مجوز کسب و کار صادر می‌کنند

مجلس شرایط جدیدی را برای مراجعی که مجوز کسب و کار صادر می‌کنند، تعیین کرد.

حکم جدید مجلس برای مراجعی که مجوز کسب و کار صادر می‌کنندبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه 25 اسفند به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تبصره 3 موضوع ماده الحاقی 24 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

کلیه مراجعی که مجوز کسب و کار صادر می‌کنند موظفند نوع، شرایط و فرآیند صدور، تمدید و لغو مجوزهایی که صادر می‌کنند به همراه مبانی قانونی مربوطه ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به "هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهایی کسب و کار، مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت الکترونیکی و پس از تایید نماینده تام الاختیار یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی ارسال کنند. 

این هیئت هر ماه حداقل یک بار به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان محاسبات کشور یا نمایندگان تام‌الاختیار آنان دو نماینده مجلس شورای اسلامی،‌ نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نماینده اتاق تعاون مرکزی ایران، نماینده اتاق اصناف ایران و حسب مورد نماینده دستگاه‌های اجرایی ذیربط موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور و دارندگان ردیف و عنوان در قانون بودجه سنواتی مربوط تشکیل می‌شود.

این هیئت موظف است حداکثر تا مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون شرایط و مراحل صدور مجوزهای کسب و کار در مقررات، بخش‌نامه‌ها و ایین نامه‌ها را به نحوی تسهیل و تسریع نماید و هزینه‌های آن را به نحوی تقلیل دهد که صدور مجوز کسب و کار در کشور با حداقل هزینه و مراحل آن ترجیحا به صورت آنی و غیرحضوری و راه اندازی آن کسب و کار در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد مصوبات هیئت مذکور در مورد بخش نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها پس از تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی و در مورد تصویب نامه‌های هیئت وزیران پس از تایید هیئت وزیران برای کلیه مراجع صدور مجوزهای کسب و کار و کلیه دستگاه‌ها و نهادها که در صورت مجوزهای کسب و کار نقش دارند لازم‌الاجرا است.

فعالیت این هیئت پس از انجام تکالیف مذکور نیز استمرار یافته و در صورتی که تحقق این اهداف به اصلاح قوانین نیاز داشته باشد، هیئت مذکور موظف است پیشنهادهای لازم برای اصلاح قوانین را تهیه و به مراجع مربوطه پیشنهاد نماید.

هم چنین نمایندگان در ادامه به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان فراز دوم تبصره 6 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

در فراز دوم تبصره 6 بعد از عبارت "برخورد با مخاطبان" عبارت "براساس مقررات که با تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی یا هیئت وزیران رسیده است" اضافه می‌شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار