آمار جدید بانک مرکزی:

بخش معدن به رشد 10.7درصدی دست پیدا کرد

آمارهای جدید بانک مرکزی نشان می دهد بخش معدن بیشترین رشد را در بین بخش های تولیدی اقتصاد کسب کرد که رقم آن به تنهایی حدود 3 برابر رشد میانگین تولید ناخالص داخلی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدور)،‌ گزارش تحولات اقتصادی ایران در بخش واقعی بیانگر رشد 10.7درصدی بخش معدن طی 9 ماه سال جاری است که این میزان بالاترین رقم رشد در بین بخش های تولیدی همچون کشاورزی،‌ نفت و صنایع و معادن محسوب می شود. 

گزارش جدید بانک مرکزی در 9 ماه سال 93 گویای افزایش تولید ناخالص داخلی به میزان 3.6درصد است.

از سوی دیگر رشد تولید ناخالص گروه کشاورزی 3.5درصد،‌ نفت 8.1 و گروه صنایع و معادن 6.2 درصد است که بخش معدن – به عنوان زیر بخش این گروه- بیشترین سهم را در ارتقای جایگاه گروه صنایع و معادن ایفا کرده است.

در بین کل گروه های اقتصادی تنها بخش خدمات موسسات پولی و مالی با رشد 14.7درصدی توانسته از حوزه معدن پیش افتد که بدین ترتیب بخش معدن در کل گروه های تولیدی و خدماتی در جایگاه دوم در رشد تولید ناخالص داخلی قرار دارد.

رشد بخش معدن در شرایطی ایجاد شده که نسبت به عملکرد منفی 3درصدی سال قبل توانسته با بیش از 13 پله صعود، رشد 10.7درصدی را در مدت 9 ماه سال جاری به ثبت برساند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: معدن ، رشد ، تولید ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار