محسنی بندپی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امضای تفاهم نامه بین دو سازمان بیمه

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: امضای تفاهم نامه‌ای بین دو سازمان بیمه سلامت ایرانیان و تامین اجتماعی ره‌آوردی بزرگ است.

محسنی بند پی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ای که در جلسه‌ی شورای معاونین بین دو سازمان بیمه تامین اجتماعی و بیمه‌ی سلامت ایرانیان در مورخ 93/12/24 امضا شد، ره آوردی بزرگ به دست آمد. 

وی افزود: با توجه به این که مدت مدیدی به دنبال فرصتی برای تحقق این مهم بودیم سرانجام به آن دست پیدا کردیم. طبق این تفاهم نامه امضا شده دو سازمان بیمه تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان به صورت ONLINE  به یکدیگر متصل شده تا با همکاری موثر از هم پوشانی ها جلوگیری به عمل آورند. 

محسنی بندپی در ادامه اذعان کرد: با قطع شدن بیمه فردی می‌بایست مراحلی طی می شد تا دستور لغو بیمه‌ی وی صادر گردد. ولی از نتایج این ره‌آورد سریع‌تر اتفاق افتادن این روند می‌باشد که خود علاوه بر جلوگیری از هم پوشانی ها، باعث می‌شود که افراد متخلف نتوانند با بیش از یک دفترچه بیمه برای خرید دارو در مراکز غیر قانونی اقدام کنند.

وی در تکمیل گفته‌های خود تصریح کرد: با یک دفترچه‌ای شدن افراد می‌توان طرحی به نام اصالت دارو و ردیابی آن را اجرایی کرد که بر اساس این طرح دارو پس از ورود به کشور از طریق داروخانه‌ها و مصرف کنندگان پیگیری می‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر این طرح در هفت داروخانه کشور پیاده سازی می‌شود ضمنا سازمان‌های بیمه  سلامت ایرانیان و تامین اجتماعی و معاونت قضا و دارو سامانه‌ای را برای هماهنگی با یکدیگر تدارک دیده‌اند.

همچنین در تفاهم‌نامه‌ای که پنج ماه پیش بین سازمان بیمه سلامت ایرانیان و ثبت احوال امضا شد، قرار بر این شد ظرف مدت یک هفته اسامی فوت شدگان اعلام گردید، آمار به دست آمده حاکی از آن است چهارصد هزار نفر از دفترچه بیمه افراد فوت شده استفاده می‌کردند. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار