مشهد؛

نوروزی سالم را، بارعایت نکات بهداشتی به خود و دیگران ارمغان دهید

نرم نرمک نفس گرم زمین، سردی زمستان رابه طراوت و شادابی تبدیل می‌کند و دگر بار نوروز فرا می‌رسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،با فرا رسیدن نوروزسنت حسنه صله رحم و دید و بازدید ها ومراسم خاص و سنتهای نوروزی نیز آغار میشود.در این میان عده ای برای ایام تعطیلات خود ،مسافرت را انتخاب کرده و راهی سفر میشوند.

داشتن لحظاتی خوش و بدون دغدغه همراه با سلامتی در کنار خانواده، ازخواسته‌های همه‌ی افراد بخصوص در این ایام است.

اما بعضا مشاهده شده با رعایت نکردن نکات بهداشتی و ساده، روزهای خوش نوروزرا باخاطره ای تلخ سپری کرده در حالی که با رعایت اصولی ساده و کم هزینه، از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و ایام خوشی را ماندگار کنیم .

با توجه به اینکه در مراسم سنتی نوروز از انواع خوراکی‌ها استفاده می‌شود و شیرینی و آجیل و شکلات جزو جدایی ناپذیر میهمانی‌های نوروز است بهتر است رعایت اصول و نکات بهداشتی در ایام نوروز بویژه در سفر رعایت شودو از اسراف و زیاده روی در خرید و انباشت این مواد و مصرف آن پرهیز شود.

در انتخاب و خرید موادی مانند شیرینی، شکلات، آجیل‌ها و انواع مغزها به سلامت و کیفیت آن توجه شود و سالم‌ترین آنها خریداری گرددو از تنقلات حاوی رنگهای مصنوعی پرهیز کنید.

در هنگام نوشیدن آب در پارکها به علامت" آب آشامیدنی" توجه فرمایید، از آب نامطمئن، و غیر لوله کشی مانند چشمه ها و...استفاده نکنید.

اگر قصد سفردارید،آب آشامیدنی سالم و موادغذایی فاسد نشدنی به همراه داشته باشید.

ازخرید مواد غذایی مخصوصا ساندویچ ،بستنی ، فالوده و آبمیوه از فروشندگان دوره گرد پرهیز نمایدو از رستورانهای مطمئن غذا تهیه کنید.

غذا را تازه و به برای مصرف یکبار تهیه نمایندو بطور کامل بپزید.

غذای پخته را حتما در یخچال نگه داری کنید، فقط غذاهایی را که کاملا پخته شده و داغ هستند مصرف کنید و از غذاهای نیم پز اجتناب کنید .

ازحرارت دادن زیاد و طولانی روغن مایع و مصرف مجدد آن خودداری نمایید.

از لبنیات پاستوریزه استفاده کنیدو از خرید پنیر های تازه محلی پرهیز نماید.

یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری سالم سازی سبزیجات است ،بنابر این سبزیجات ر ا در چهار مرحله شستشو داده و گند زدایی و اگل زدایی کنید.

قبل از خرید مواد غذایی بسته بندی شده حتما به پروانه ساخت از وزارت بهداشت و تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنید.

استفاده از کیسه های سیاه باز یافتی جهت بسته بندی مواد غذایی ،غیر بهداشتی و ممنوع است.

هنگام مسافرت با اتوبوس حتما از لیوان شخصی یا لیوان یکبار مصرف استفاده نمایید‌، راننده موظف به تامین در خواست شما است.

به خاطر حفظ سلامت و جان خود و اطرافیان به نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی در سفر و توصیه‌های ایمنی در مسایل خانگی بیشتر توجه کنند.

مجاوران و زائران مشهد مقدس در صورت بر خورد با تخلفات یا هرگونه شکایت بهداشتی می توانند با شماره تلفن 1490(فوریتهای بهداشت محیط) تماس بگیرند.

نوروز فرا میرسد، خوش به زمین و روزگار، خوش به حال مردمان.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.