یک هنرمند جوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجازه دهیم هنرمندان خودشان را از درون اصلاح کنند

«کیانوش خان محمدی» گفت: از تشکلات، محافل و انجمن‌های هنری حمایت شود و اجازه دهیم هنرمندان خودشان، خودشان را از درون اصلاح کنند و حمایت لازم اجتماعی، مالی و سیاسی از هنرمندان صورت گیرد.

"کیانوش خان محمدی" طراح، شاعر و نویسنده و طراح در گفتگو با خبرنگار  تجسمی باشگاه خبرنگاران در رابطه با بسترسازی مناسب در زمینه‌ی هنری توسط مسئولین اظهار داشت: هنرمندان ما با دست خالی کارهای بزرگی انجام می‌دهند که اگر مورد حمایت قرار گیرند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

وی افزود: من هنر را مانند یک موجود نوپایی می‌بینم که لازم است مسئولین آن را مورد حمایت قرار دهند، همانند بسیاری از کشورها، هر چقدر به هنر و هنرمندان بها داده شود می‌توان تأثیر مثبت آن را در جامعه و مقابله با مسائل نادرست اجتماعی همچون بزهکاری و ... مشاهده کرد.

خان محمدی در خصوص تأثیر هنر بر روی مسائل اجتماعی گفت: در همه هنرها از جمله تجسمی، دراماتیک و ... اندیشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که در راهی که رفته‌اند هیچ چیز بر روی اجتماع تأثیرگذارتر از هنر نیست زیرا هنر مستقیماً با ناخودآگاه انسان در ارتباط است و ناخودآگاه جایی است که رفتار انسان از آنجا نشأت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: رفتار‌های نادرست اجتماعی از جمله بزهکاری ممکن است با سیاست‌های تنبیه و یا تشویق رو به رو شود اما عاقلانه‌ترین سیاست، سیاست پیشگیری است که با آموزش صورت می‌گیرد.

ابزار هنری در این راه بسیار موثر است مانند تئاتر که انسان را از بی مبالاتی باز می‌دارد به شرط آنکه کاری توانمند و اصولی باشد.

خان محمدی در خصوص اینکه آیا به وسیله هنر می‌توان مشکلات اجتماعی را برطرف کرد، افزود: اندیشمندان تأثیر نشانه‌ها و المان‌های هنری را یافته‌اند که این یعنی آنها که کار هنری انجام می‌دهند فقط بر مبنای سلیقه کار نمی‌کنند بلکه به تأثیرات روانشناسی آثار هنری در غالب رنگ و فرم و ... نیز پرداخته‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سده‌های اخیر ما رشد چشمگیری نسبت به گذشته داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که اندیشمندان روش پیاده کردن المان‌ها و تأثیراتی که هر کدام روی مخاطب می‌گذارند را آموخته‌اند مانند فیلم، سینما، حرکت، موسیقی و ... که در هر قسمت هنرمند قادر است با ایجاد حرکتی مخاطب را دچار واکنش رفتاری کند درجایی مخاطب را به خنده وا می‌دارد و در جایی به گریه و ...

وی همچنین در رابطه با تأثیر هنر بر سیاست‌های غلط دشمنان افزود: من در هنر به دنبال پاسخ کوبنده نیستم بلکه به دنبال تأثیرگذاری مثبت هستم و در مقابل رفتار‌های منفی و سیاست‌های غلط به دنبال روشی هستم که تأثیر مثبتی بگذارم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار