شمخانی:

مبارزه فراگیر با فساد اقتصادی ادامه خواهد یافت

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به تشریح آخرین وضعیت مولفه‌های اصلی امنیت ملی در عرصه داخلی و خارجی شامل مسائل منطقه‌یی،‌ امنیت داخلی، مذاکرات هسته‌ای، موضوعات اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌یی پرداخت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی شمخانی" در آخرین نشست سیاسی در سال 1393، در جمع معاونان و مدیران دبیرخانه این شورا در موضوع امنیت داخلی، ایران را با ثبات‌ترین و مقتدرترین کشور منطقه دانست و تاکید کرد:‌ جایگاه و نقش تعیین کننده رهبر معظم انقلاب اسلامی، هماهنگی و همراهی میان رییسان قوای سه گانه و پشتیبانی مردم از حاکمیت زمینه‌ساز ثبات داخلی و تولید قدرت منطقه‌ای است.
 
وی با اشاره به انجام دو انتخابات مهم در سال آینده در کشور تاکید کرد، باید تلاش شود همانند گذشته این انتخابات نیز تبدیل به ظرفیتی برای تقویت نظام شود و با هوشیاری مراقب بود رویکردهای حزبی، جناحی و شخصی منجر به تضعیف قدرت حاصل از حضور مردم در صحنه نشود.
 
امیر دریابان شمخانی در عرصه منطقه‌یی نیز با تشریح رویکردها و اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران، امنیت حاصل در منطقه را حاصل سیاست‌های سازنده ایران دانست و افزود؛ مقابله جدی با تروریسم و حمایت فوری از ملت‌های منطقه در برابر مخاطرات ناشی از حضور گروه‌های تروریستی راه‌حل منطقی و مبتنی بر حسن نیت ایران بوده است.
 
شمخانی هم‌چنین تقدیم شهدای والامقام در راه مبارزه با داعش و دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام را دلیلی بر پیوند عمیق فرهنگی میان ایران با کشورهای عراق و سوریه دانست و تاکید کرد:‌ نقش و تاثیر سازنده همکاری راهبردی میان این کشورها موجب هم‌گرایی بیش‌تر میان ملت‌ها به عنوان عنصر اصلی ایجاد امنیت درون‌زا و بومی می‌شود.
 
نماینده مقام معظم رهبری با بی‌تاثیر خواندن تحریم‌ها و تهدیدهای نظامی بر پیشرفت و توسعه کشور ملی سال‌های اخیر به ویژه در زمینه برنامه صلح آمیز هسته‌ای،‌ تنها راه تعامل با جمهوری اسلامی ایران را التزام به منطق گرایی و مذاکره خواند.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمن از تحریم به عنوان سلاح برنده نام می‌برد اما اراده مردم ایران برای داشتن زندگی و کشوری مستقل نشان داد که این سلاحی برنده‌تر از تحریم‌هاست.
 
شمخانی با اشاره به انجام مذاکرات میان ایران و کشورهای 1+5، طرف مقابل را نیازمند دستیابی به توافق با ایران دانست و تصریح کرد: با به رسمیت شناختن حقوق ایران بر اساس قوانین بین‌المللی و کنار گذاشتن رویه اشتباه فشار و تهدید، "توافق خوب" قابل تحقق است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:‌ اکنون توپ در زمین طرف مقابل است، چرا که ایران با انجام تمام تعهدات خود بر مبنای برنامه اقدام مشترک اثبات کرد، دارای حسن نیت است و اکنون باید طرق مقابل با برداشتن تمام تحریم‌ها اراده عملی خود را ثابت کند.
 
وی افزود:‌ دستیابی به توافق می‌تواند راه مناسبی برای مدیریت چالش‌های منطقه‌یی که افراطیون به دنبال ایجاد آن هستند مدنظر قرار گیرد.
 
شمخانی رقابت‌های منطقه‌یی را در صورتی که با رویکرد سازنده و منطقی و به نفع جهان اسلام تمام شوند بدون اشکال توصیف کرد و افزود:‌ سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تعامل و گسترش همکاری با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی موضوع اقتصادی را به عنوان یکی از نقاط تمرکز دشمن به منظور آسیب وارد کردن به ایران برشمرد و در تشریح اقدامات به عمل آمده برای مقابله در این زمینه گفت:‌ موضوع تورم که می‌توانست به چالش منجر شود با اقدامات مناسب دولت مهار شد و در مرحله بعدی با خروج از رکود گام‌های خوبی برای شکوفایی و رونق اقتصادی برداشته خواهد شد.
 
وی افزود: مبارزه فراگیر با فساد اقتصادی به صورت ساختارمند حاصل اقدامات هماهنگ دولت و قوه قضاییه است و در سال آینده نیز مقابله بدون تنازل و ملاحظه و فارغ از رویکردهای سیاسی با فساد اقتصادی ادامه خواهد یافت.
 
شمخانی با اشاره به پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، آن را سیاست مترقی کشور و برآمده از تجربه دفاع مقدس توصیف کرد و افزود: همان‌گونه که جنگ تحمیلی موجب ایجاد بازدارندگی منحصر به فرد برای ایران شد، تحریم‌ها نیز موجب استحکام اقتصاد درون‌زا خواهد شد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه به نقش و جایگاه فرهنگ و رسانه در موضوع امنیت ملی پرداخت و افزود: نمایندگی افکار عمومی با تامین سازوکارهای آسان ارتباط با افکار عمومی و نخبگان جهانی و بسترسازی برای فراهم شدن ابزارهای دستیابی به منافع ملی وظیفه اصلی رسانه‌هاست.
 
وی گفت: رسانه‌های کشور باید ضمن انعکاس توانمندی‌های نرم نظام، از تاثیرگذاری اندیشه‌های بیگانه در افکار عمومی داخلی جلوگیری کنند.
 
علی شمخانی توان نرم ایران را دارای قابلیت‌های بی‌نظیری دانست که در مسیر انسجام، هم‌افزایی و پایداری ملی باید از آن بهره گرفت.
 
وی گفت:‌ حوزه فرهنگ و رسانه باید ضمن فراهم کردن زمینه‌های پشتیبانی از پروژه‌های امنیت ملی به عنوان توان نرم کشور، ماموریت تامین امنیت روانی، انعکاس موفقیت‌های اقتصادی و محقق کردن اهداف سیاسی و اجتماعی را عهده‌دار شوند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، برکت و عزت انقلاب اسلامی را حاصل خانه کوچکی دانست که اگر چه در طول تاریخ بدخواهان به‌دنبال محجور ساختن آن بودند اما منشا خیر کثیر بوده است و تقارن سال نو هجری شمسی با این مناسب موجب افزایش روح معنویت در ملت ایران خواهد شد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: شمخانی ، مبارزه ، فساد ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وارسته
۱۴:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
با مصوبه مجلس در زمینه حقوق های میلیونی مدیران بعید بنظر می رسد ریشه فساد اقتصادی در مملکت خشک شود
آخرین اخبار