یزد؛

هشدارهای پلیس فتا در آستانه سال جدید

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان يزد در آستانه سال جديد توصيه‌هاي انتظامي و پيشگيرانه از جرايم در فضاي سايبر را به كاربران اعلام و از آنان خواست هشدارهاي پليس را جدي بگيرند تا از بروز هر نوع مشكلي جلوگيري كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛سرهنگ حسين رضائي رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان يزد در آستانه سال جديد توصيه‌هاي انتظامي و پيشگيرانه از جرايم در فضاي سايبر را به كاربران اعلام و از آنان خواست هشدارهاي پليس را جدي بگيرند تا از بروز هرنوع مشكلي جلوگيري كنند.

وي افزود: در مسافرت‌ها و در مواقعي كه براي اتصال به شبكه از اينترنت هتل‌ها و مكان‌هاي عمومي استفاده مي‌كنيد مطمئن شويد هنگام انجام عمليات بانكداري اينترنتي به استفاده درگاه‌هاي ورود اطلاعات از پروتكل https مطمئن شده و از صفحه كليد مجازي براي درگاه ها براي ورود رمز دوم استفاده كنيد.

 سرهنگ رضائي ادامه داد: بر روي اسمارت فون ها و تبلت ها برنامه هاي كاربردي و مفيدي نصب كنيد تا در صورت گم شدن يا سرقت دستگاه به راحتي اطلاعات محلي كه دستگاه شما در آن جا قرار دارد را پيدا كنيد.

 اين مقام مسوول تصريح كرد: اطلاعات سفر خود را در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك نگذاريد اين اطلاعات عدم حضور شما درمنزل مي‌تواند در اختيار سارقان قرار گيرد.

سرهنگ رضائي افزود: در صورتي كه از كافي نت ها استفاده مي‌كنيد حتما پس از اتمام كار از حساب كاربري خود از شبكه‌هاي اجتماعي و ايميل‌ها خارج شويد و تاريخچه مرورگر را به همراه تمام كوكي‌ها و مابقي اطلاعات پاك كنيد و از عدم ذخيره پسبورد در سيستم مطمئن شويد.

وي گفت: روزانه موجودي حساب‌هاي بانكي خود را كنترل كنيد تا در صورت برداشت غيرمجاز و يا سوء استفاده سريع از آن مطلع شويد و يا سرويس اعلام تراكنش بانكي از طريق پيامك را از طريق بانك مربوطه فعال كنيد.

سرهنگ رضائي افزود: بر روي فايل‌هاي خود در لب تاب و يا ساير وسايل الكترونيكي پسبورد بگذاريد تا در صورت مفقودي اطلاعات شما به دست ديگران نيفتد و در استفاده از دستگاه هاي حامل داده – دوربين عكاسي و هر نوع حافظه جانبي را كه همراه خود مي بريد دقت كرده تا در هتل‌ها و سوئيت‌ها جا نماند.

رئيس پليس فتاي استان يزد در پايان خاطرنشان كرد: از كارت‌هاي اعتباري و اطلاعات حساب بانكي خود به خوبي مراقبت كنيد و حين خريد، كارت اعتباري را خودتان در دستگاه pos بكشيد و رمز را نيز خودتان وارد كنيد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: پلیس فتا ، سال جدید ، هشدار ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.