حجت‌الاسلام والمسلمین علوی:

امنیت اقتصادی زیربنای توسعه پایدار کشور است

وزیر اطلاعات گفت: امنیت اقتصادی زیربنا و اساس توسعه پایدار کشور است و باید به عنوان یک وظیفه دینی و ملی از همه مولفه‌ها برای مشارکت بیشتر مردم در امور اقتصادی استفاده کرد.

امنیت اقتصادی زیربنای توسعه پایدار کشور استبه‌گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل‌از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدمحمود علوی" در نشست سران و معتمدان عشایر عرب و بختیاری خوزستان با بیان اینکه شکوفایی اقتصادی کشور در یک فضای امنیتی بانشاط و شاداب محقق خواهد شد، افزود: باید فضایی توام با مشارکت عمومی مردم را به گونه‌ای فراهم کنیم که مردم خود تولیدکننده و مولد باشند و دولت فقط نقش هدایتی و جهت دهنده داشته باشد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه جامعه ایده ال از دیدگاه سیره نبوی امنیت بانشاط جامعه توام با معیشت و اقتصاد سالم است، اظهار کرد: همه بخش‌ها باید با برنامه ریزی کمک کنند امنیت سرمایه گذاری در کشور بالا رود و آن وقت اشتغال مولد و رونق اقتصادی محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: امور اقتصادی و سرمایه گذاری را باید به مردم واگذار کرد، از این رو معتقدیم زیربنای اقتصاد مقاومتی مردم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: امنیتی که اسلام برای مردم می پسندد امنیت بی روح نیست ، امنیت زنده همراه با نشاط و شادمانی است.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه از امنیت مثال زدنی برخوردار است، بیان داشت: دشمنان تلاش می کنند تا با ناامن کردن کشورهای همسایه، جمهوری اسلامی ایران را به سمت ناامنی سوق دهند ولی با هوشیاری ملت ایران و فرزندانش این توطئه ناکام مانده است.

وی گفت: در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه از بحران ناامنی و درگیری رنج می برند جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ملت و به برکت خون شهدا و رهبری هوشمند از بالاترین ضریب امنیتی توام با نشاط و شادابی مردم برخوردار است.

وزیر اطلاعات در ادامه اظهارداشت: در سایه داشتن نعمت امنیت پایدار و مردمی و مشارکت و حضور همه اقوام و قشرهای ملت در صحنه ، شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 با اقتدار از حقوق خود دفاع می کند.
 
***کمک به توسعه خوزستان را وظیفه‌ای دینی و وجدانی می‌دانیم

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به خرابی‌های ناشی از جنگ تحمیلی در خوزستان گفت: ما به عنوان خدمتگزار، هر وقت خوزستان را آبادتر ببینیم از دل خوشحال می شویم و کمک به توسعه و آبادانی خوزستان را یک وظیفه دینی و وجدانی تلقی می کنیم.

وی گفت: همه مولفه های لازم برای پیشرفت و توسعه خوزستان فراهم است که مهمترین آن وحدت و همدلی اقوام و طوایف مختلف خوزستان در سایه اسلام و وطن است.

وزیر اطلاعات در ادامه با استناد به آیات قرآن ، تفرقه و حساسیت ها و تعصب های قومی را موجب سقوط هر کشوری دانست و گفت: از دیدگاه قرآن تقوا ، علم آموزی و جهاد در راه خدا مولفه های اصلی برتری انسان هاست و این نگاه در خوزستان بین اقوام گوناگون موج می زند.

وی افزود: همه اقوام و طوایف عرب، بختیاری، لر، شوشتری، دزفولی و بهمئی خوزستان در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس یکصدا و یکدل مقابل دشمن متجاوز ایستادند و از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با تجلیل از 12هزار شهید عرب خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در سال 1293مقابل نیروهای متجاوز انگلیسی، اظهار کرد: به لطف الهی و عنایت خاص امام عصر(عج) هم اکنون نیز همه اقوام ایران زمین با تمسک به اسلام و عرق ملی آماده دفاع از آرمان های اسلامی و ملی هستند.

وزیر اطلاعات با تسلیت ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) و آرزوی توفیق بیشتر خدمتگزاری در سال 1394، ابراز امیدواری کرد تا جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی گام های بلندتری در راستای اعتلا و پیشرفت کشور بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار