در مصاحبه با آسوشیتد پرس:

رئیس نیروهای مسلح لیبی درباره تهدید تروریستی داعش برای اروپا هشدار داد

"خلیفه حفتر" می‌گوید اگر غرب برای مبارزه با داعش به لیبی اسلحه ندهد، تروریست‌ها به اروپا حمله خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "الجزیره،" "خلیفه حفتر" -- رئیس نیروهای مسلح لیبی که در شهر شرقی "بنغازی" فعالیت می‌کند -- در مصاحبه‌ای با خبرگزاری "آسوشیتد پرس" درباره تهدید گروه تروریستی "داعش" برای اروپا و غرب هشدار داد. به گفته "حفتر،" "داعش" هم‌اکنون در لیبی حدود 7000 تا 7500 تروریست دارد.


او به "آسوشیتد پرس" گفت: "ما فقط به سلاح و مهمات نیاز داریم. نیروهای کافی در اختیار داریم و ارتش هر روز بزرگتر می‌شود. ... اگر سلاح نداشته باشیم، تروریست‌های داعش به همراه مهاجران غیر‌قانونی به اروپا می‌روند و فساد و نابودی در آنجا هم -- مثل لیبی -- گسترش خواهد یافت. اما مقابله با تروریست‌ها در اروپا دشوار خواهد بود."


اظهارات "حفتر" در حالی مطرح می‌شود که قرار است امروز مذاکرات دولت لیبی و مخالفان -- که پایگاهشان در شهر "طرابلس" است -- با میانجیگری سازمان ملل از سر گرفته شود. این مذاکرات در شهر "رباط" -- پایتخت "مراکش" -- انجام می‌شود.


دیروز نمایندگان مخالفان نتوانستند به دلیل بمباران مناطق اطراف فرودگاه "طرابلس" به "رباط" سفر کنند. سازمان ملل تنها دولت مستقر در "بنغازی" را به رسمیت می‌شناسد؛ در حالی که مخالفان پایتخت و بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور را در اختیار دارند. گروه تروریستی "داعش" توانسته است با سوء استفاده از درگیری‌های قبایل و دولتهای رقیب فعالیت‌های خود را در لیبی به شکلی چشمگیر افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار