در مصاحبه‌ای تلویزیونی عنوان شد:

کره شمالی می‌گوید موشک‌های هسته‌ای در اختیار دارد

سفیر کره شمالی در انگلیس از آمادگی کشورش برای استفاده سریع از موشک‌های هسته‌ای در صورت لزوم خبر داد.

کره شمالی می‌گوید موشک‌های هسته‌ای در اختیار داردبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "الجزیره،" "هیون هک بونگ"، سفیر کره شمالی در انگلیس، روز جمعه در مصاحبه‌ای با شبکه "اسکای نیوز" از آمادگی کشورش برای بکارگیری موشک‌های هسته‌ای صحبت کرد. کره شمالی از سال 2006، سه آزمایش هسته‌ای انجام داده است.


او در این باره گفت: "فقط آمریکا نیست که انحصار حملات هسته‌ای را در اختیار دارد."


"بونگ" در پاسخ به این پرسش که آیا کره شمالی می‌تواند موشک هسته‌ای پرتاب کند تصریح کرد: "در هر زمانی. بله. اگر آمریکا به ما حمله کند، ما هم باید حمله متقابل انجام دهیم. ما برای مقابله به مثل با نبردهای کلاسیک به شیوه کلاسیک آماده هستیم و همین‌طور آماده‌ایم حمله هسته‌ای را با اقدام هسته‌ای پاسخ دهیم. ما جنگ نمی‌خواهیم ولی از آن هراسی نداریم."


کره شمالی در سال 1993 از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج شد. 3 هفته پیش "ری سویونگ،" وزیر امور خارجه کره شمالی گفته بود کشورش می‌تواند در صورت لزوم با حمله‌ای پیشگیرانه از تهدید هسته‌ای فزاینده آمریکا جلوگیری کند. تحلیلگران معتقدند کره شمالی دست‌کم چندین بمب هسته‌ای ابتدایی در اختیار دارد؛ ولی مشخص نیست قابلیت هسته‌ای این کشور تا چه اندازه‌ای پیشرفته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار