علی لطیفی:

عیار تیم ملی در این دو بازی دوستانه مشخص می‌شود

کارشناس فوتبال در خصوص بازیهای تدارکاتی تیم ملی برابر شیلی و سوئد گفت: تیم ملی کشورمان بعد از مدتها بالاخره قرار است برابر دو تیم خوب دنیا بازی می‌کند.

 علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: تیمهای فوتبال شیلی و سوئد از دو قاره متفاوت هستند تیم شیلی از قاره آمریکای جنوبی فوتبال تکنیکی دارد و خوب بازی می‌کند شیلی در دو جام جهانی گذشته بازیهای خوبی انجام داد اما با بدشانسی حذف شد.

لطیفی در ادامه عنوان کرد: شیلی فوتبال تهاجمی ارایه می‌دهد همچنین فوتبال شیلی تقریبا نزدیک به بارسلونا است ارایه پاسهای کوتاه و کارهای تاکتیکی مشخصه این تیم است به هر حال تیم ملی با انجام این دو بازی تدارکاتی می‌تواند نقاط و قوتش را شناسایی کند.

وی تصریح کرد: معتقدم که شکست در این دو بازی برای تیم ملی برد محسوب می‌شود تیم ملی بعد از جام جهانی نتوانست با تیمهای خوبی بازی کند اما در فروردین ماه این فرصت را دارد که امتحانش را پس بدهد به هر حال این دو بازی عیار تیم ملی را مشخص می‌کند.

وی درباره راهکارش برای ارایه بازی خوب توسط تیم ملی گفت: معتقدم که تیم ملی با منطق به دور از احساسات باید مقابل شیلی و سوئد بازی کند. تیم ملی نباید همانند بازی با آرژانتین با این دو تیم رقابت کند. تاکتیک تیم ملی در جام جهانی دل بستن به ضد حمله و تشکیل دفاع اتوبوسی بود اما این نوع بازی کردن به درد تیم ملی نمی‌خورد.

وی در ادامه عنوان کرد: تیم ملی در بازی تدارکاتی با شیلی و سوئد باید از قالب دفاعی بیرون بیاید و آزادتر و رهاتر بازی کند. بر این اساس تیم ملی نیاز به بازیکنان خلاق دارد کی‌روش باید به بازیکنان آزادی عمل بدهد تا بتواند کارهای خلاقانه انجام دهند.

کارشناس فوتبال بیان کرد: در حال حاضر تیم ملی خوب دفاع و هم خوب حمله کند دفاع صرف راهکار خوبی نیست و این استراتژی در تیم ملی شکست خورده است.

لطیفی عنوان کرد: تیم ملی از زمان حضور کی‌روش نظم تیمی پیدا کرده اما خلاقیت هم باید به تیم ملی تزریق کند.

وی درباره اینکه شیلی و سوئد با نفرات اصلی به مصاف ایران می‌ْآیند اظهار داشت: به طور حتم این دو تیم با نفرات اصلی به مصاف ایران می‌آیند چرا که زمان بازیها در فیفا دی برگزار می‌شود.

لطیفی در پایان خاطر نشان کرد: تیم ملی برای جام جهانی 2018 روسیه آماده می‌شود بر این اساس بازی با تیمهای مطرح جهان می‌تواند تیم ملی را برای بازیهای مقدماتی جام جهانی آماده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: لطیفی ، عیار ، تیم ، دوستانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار