مهسا کرامتی از «خط قرمز» گذشت

«مهسا کرامتی» با ایفای نقش در مجموعه «خط قرمز» به شهرت رسید.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، مهسا کرامتی بازیگر سینما و تلویزیون در سال 1363 در تهران متولد شد. وی دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی است. 

وی همسر راما قویدل (کارگردان) و همچنین عروس زنده یاد امیر قویدل (کارگردان و فیلمنامه نویس) است.  

کرامتی دوره آموزشی کارگردانی را گذرانده و همچنین در بخش بازیگری شاگرد احمد طالبی نژاد بوده است و در کنار علی ژکان، آقای احمدی و ... نیز شاگردی کرده است. وی فعالیت خود را در سال 1365 و با بازی در فیلم سینمایی (تویی که نمی شناختمش) آغاز کرد. 

وی به مدت چند سال از وادی بازیگری به دور بود و پس از بازگشت به این عرصه در سریالی به نام (بازی پنهان) به کارگردانی شاپور قریب بازی کرد. اما سریالی که به شهرت و شناخته شدن کرامتی در بین مخاطب کثیر تلویزیونی انجامید مجموعه تلویزیونی (خط قرمز) به کارگردانی قاسم جعفری و ایفای نقش شخصیت (نازنین) در این سریال بود.

کرامتی همسر راما قویدل (کارگردان) و همچنین عروس زنده یاد امیر قویدل (کارگردان و فیلمنامه نویس) می باشد.  

 او در فیلم سینمایی همچون "محیا ” اکبر خواجویی ۱۳۸۶” - مصائب دوشیزه "مسعود اطیابی ۱۳۸۵ ” - قدمگاه" ساخته محمدمهدی عسگرپور  ۱۳۸۲ ، " خانه ابری" 1356  را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. 

او در فیلم "چاقی" ساخته راما قویدل در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.
همچنین کرامتی در فیلم تلویزیونی " چیزی شبیه معجزه" به  کارگردانی حسن برزیده  و "سکوت خدا " به کارگردانی  راما قویدل ایفای نقش کرده است.

کرامتی همچنین در سریال "گمشده" ساخته راما قویدل به عنوان انتخاب بازیگر در این پروژه حضور داشت.

"شب آفتابی" کارگردانی و نویسندگی سیروس الوند ساختهٔ سال ۱۳۵۶ ، "خط قرمز" کارگردانی قاسم جعفری 1380، "شهریار " ساخته کمال تبریزی 1387 ، "مرگ تدريجي يك رويا" ساخته فریدون جیرانی 1387 نقش آفرینی کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.