ارائه صورت معاملات فصلی الکترونیک گامی در جهت همسويی با دولت الکترونيک

ارائه صورت معاملات به صورت حضوری مشکلات زيادی را برای موديان مالياتی به وجود می‌آورد، از این رو سازمان امور مالياتی مقرر کرده است موديان مشمول، فهرست معاملات فصلی خود را از طريق پورتال سازمان مالياتی ارائه نمايند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در عصر کنوني که تکنولوژي، سيطره خود را بر تمام جهان گسترده است استفاده از اين امکانات اگر همرا با تفکری به روز و کارآمد  نباشد نتايج خيلي مفيدي را به بار نمياورد.
 
چند سالي است که سياستهاي دولت بر اين امر استوار است  که براي تسريع و تسهيل در انجام امور مختلف از جمله امور مالیاتی از فناوريهاي روز دنيا استفاده شود. در همين راستا و نظر گرفتن اهدف دولت الکترونیک، وزارتخانه ها و سازمانها  اقداماتي در خصوص ارائه خدمات الکترونيکي برای مخاطبان خود انجام مي دهند.
 
سازمان امور مالياتي در همين راستا و با رويکرد اجرای دولت الکترونيک خدماتی را ارائه کرده است. ارائه اظهارنامه های الکترونيکي يکي از اين اقدامات است که مورد استقبال عموم و موديان مالياتي قرار گرفته است.
 
مطابق ماده 169 مکرر، کليه اشخاص حقوقي و همچنين اشخاص حقيقي موضوع بند (الف) و (ب) ماده 95 قانون مالياتهاي مستقيم مکلفند فهرست معاملات خود را به صورت فصلي ظرف يکماه پس از پايان هر فصل به اداره امور مالياتي مربوطه تحويل نمايند. از آنجا که ارائه اين صورت معاملات به صورت حضوري مشکلات زيادي را براي موديان مالياتي به وجود مي آورد سازمان امورمالياتي مقرر کرد موديان مشمول، فهرست معاملات فصلي خود را از طريق پورتال سازمان مالياتي ارائه نمايند.
 
هدف مسئولين از این اقدام اين بود که برخي موانع پيش روي موديان از جمله اتلاف وقت و انرژي را از بين برده و هزينه هاي اضافي را کاهش دهند. اين اقدام گامي مهم در جهت همسويي با دولت الکترونيک مي باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار