اقامه عزای فاطمیه در سیما

برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما از امروز دوشنبه تا پایان روز سه شنبه رنگ و بوی عزای صدیقه طاهره (س) را به خود می‌گیرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ویژه برنامه های مختلفی برای پخش از شبكه های سیما تدارك دیده شده است .

در این شبكه ها علاوه بر پخش میان برنامه هایی نظیر مداحی و سوگواری برای حضرت زهرا(س) ،نماهنگ هایی با صدای مداحان اهل بیت و پخش احادیثی در رثای فاطمه زهرا (س) ، ویژه برنامه هایی برای تبیین سیره عملی آن حضرت و ارائه الگویی مناسب برای زندگی از رفتار های اخلاقی و اجتماعی حضرت زهرا(س) پخش می‌شود .

در شبكه یك سیما سخنرانی بامدادی این شبكه و موضوع برنامه آفتاب شرقی به همین مناسبت ارتباط دارد و  میهمان برنامه آفتاب شرقی در باره ویژگی های حضرت صدیقه (س) سخن خواهد گفت .

در شبكه دو سیما برنامه كوی محبت ،راه آرامش و چند ویژه برنامه مناسبتی و دو مجموعه تلویزیونی به مناسبت ایام فاطمیه در نظر گرفته شده است . مجموعه "بزم آخر"سریالی است كه این شبكه در این روزها و به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) برای پخش انتخاب كرده است .

برنامه‌ دیگری كه در ارتباط با شهادت حضرت زهرا(س) در ایام نوروز از شبكه دو به نمایش درمی‌آید، «شكوفه» نام دارد. این برنامه كودكان و نوجوانان را با ویژگی‌های اخلاقی و زندگی حضرت فاطمه(س) آشنا می‌كند . بخشی از برنامه «شكوفه» هم به شعرخوانی شاعران در مدح حضرت فاطمه(س) اختصاص داده شده است و بخش «ریحانه» در این برنامه دختران را با حضرت فاطمه (س) به عنوان كامل‌ترین الگوی افكار و رفتار در زندگی فردی و اجتماعی آشنا می‌كند .

شبكه سه نیز با مینی سریال "مهر طوبی" مخاطبان خود را در ایام فاطمیه همراهی می كند . این شبكه در برنامه های چشمه كوثر ، سمت خدا ، مصباح ، ارغوان و آب و آئینه نیز به طور ویژه به سیره فاطمی می پردازد . در بین همه برنامه های این شبكه نیز میان برنامه مناسبتی و كلیپ های عزاداری نمایش داده می شود .

شبكه آموزش ویژه برنامه ادبی "باغ یاس"  را تقدیم بینندگان خود می كند . در این ویژه برنامه شاعران با ارائه اشعاری درباره حضرت زهرا (س)  ارادت خود را به ساحت مقدس آن بانوی مكرم اسلام عرضه می دارند . این مشاعره فاطمی را هرشب ساعت 20 اسماعیل آذر هدایت و داوری می كند .

شبكه 5 در ویژه برنامه های " تا نیایش " ، "عطر عاشقی" و "سلاله های نور" با حضور كارشناسان مذهبی به ساخت مقدس صدیقه كبری عرض ارادت خواهد كرد . این شبكه همچنین بخش هایی از عزاداری ها و مداحی ها در هیئت های مذهبی را در ساعات مختلف روز های دوشنبه و سه شنبه در جدول پخش خود قرار داده است .

در شبكه قرآن برنامه های " یاد خدا" ، " دردانه " ، "شب شعر فاطمی" ،" چشمه كوثر" و "گل باغ خورشید " در باره شخصیت و منش حضرت زهرا(س) مطالبی را به مخاطبانشان ارائه می كنند. این شبكه در چندین بخش مرثیه سرایی دخت گرامی پیامبر (ص) را در جدول پخش برنامه هایش قرار داده است .

روز سه شنبه همچنین برخی شبكه ها از جمله شبكه سه سیما بخش هایی از تجمع بزرگ فاطمی در میدان هفت تیر را برای مخاطبان به طور زنده پخش خواهند كرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار