فعالیت‌های انجمن وزنه‌برداری فدراسیون جانبازان و معلولین در سال 93

سیدعلیرضا حسینی گفت: رقابت‌های پارآسیایی اینچون و مسابقات جهانی امارات دو رویداد مهم و برون‌مرزی در سال 93 بود.

سیدعلیرضا حسینی رئیس انجمن وزنه‌برداری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با رویدادهای پیش رو وزنه‌برداری در سال 94 و موفقیت‌های کسب شده در سال 93 اظهار داشت: در سال 93 در مسابقات اینچئون با 9 ورزشکار چهار نشان طلا، 4 نقره و یک عنوان چهارمی بدست آوریم. این در حالی است که در مسابقات جهانی امارات با 13 وزنه‌بردار به پنج نشان طلا، پنج نقره و یک برنز دست یافتیم و در این زمینه چهار درصد نسبت به مالزی شاهد رشد نتایج هستیم.

وی بیان کرد: برای اینکه وزنه‌برداران سراسر کشور فرصتی برابر جهت حضور در تیم ملی پیدا کنند پس از بازی‌های پارآسیایی اینچئون بخش نامه‌ای را به هیأت‌های استانی سراسر کشور ارسال و حدنصاب‌های مورد نظر انجمن اعلام شد.

وی ادامه داد: بر اساس نفراتی که در استان‌های محل سکونت خود موفق به کسب حدنصاب‌های انجمن شده بودند به مسابقات رکوردگیری تیم ملی معرف شدند و در نهایت از 48 نفری که از سوی استان‌ها معرفی شده بودند، 34 نفر از رقابت‌های رکوردگیری که اخیرا برگزار شده بود، حضور یافتند.

وی افزود: در سال 94 مسابقات قهرمانی کشور با نظارت IPC در خرداد ماه و در دو گروه سنی جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود که مشابه آن برای اولین بار در سال 92 برگزار شده بود و در خصوص مباحث آموزشی نیز در نظر داریم تا همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور با نظارت IPC دوره تربیت کلاس بند وزنه‌برداری را با حضور دو مدرس خارجی برگزار کنیم که خروجی این دوره می‌تواند برای تأمین نیازهای رشته وزنه‌برداری در بحث کلاس‌بندی مفید باشد.

حسینی افزود:‌ چهار رشته شنا، دو میدانی، تیراندازی و وزنه‌برداری به صورت مستقیم زیر نظر IPC  هستند و ورزشکاران این رشته‌ها برای شرکت در مسابقات برون مرزی دارای یک دفترچه IPC می‌باشند که در  حال حاضر 900 وزنه‌بردار ایرانی صاحب این دفترچه‌ها هستند و قابلیت این نیز وجود دارد که بین 20 تا 30 نفر دیگر هم به این جمع اضافه شوند که این مسأله از اقدامات مهم انجمن در سال 94 است.

حسینی ادامه داد: تا پیش از برگزاری مسابقات ریو باید برای کسب سهمیه و ارتقاء جایگاه وزنه‌برداران ایران در رنکینگ جهانی در دو رویداد مهم و مورد تأیید IPC شرکت کنیم که اولین آنها مسابقات قزاقستان است که در مرداد ماه سال آینده برگزار می شود و دومین رویداد نیز با بررسی شرایط و مکان اعلام می‌شود.

گفتنی است، برای آمادگی وزنه‌برداران تیم ملی، برنامه‌های اردوهای آمادگی از نیمه دوم فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار