حاشیه‌های سینما در مرداد 93:

بازار داغ گیشه سینما در تعطیلات عیدفطر/ اهدای خون سینماگران به مردم غزه

سینما در مردادماه 93 روزهای پررونقی را پشت سر گذاشت و اقدام جالب اصغرفرهادی در راستای حمایت از مردم غزه و خشن تولد مسعود کیمیایی هم از اتفاقات دیگر این ماه بود.

بازار داغ گیشه سینما در تعطیلات عیدفطر/ اهدای خون سینماگران به مردم غزهبه گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران اکران فیلم در ژانرهای مختلف کودک و نوجوان، اجتماعی، کمدی و.... در ماه مرداد سبب استقبال بی‌نظیر مخاطبان از سینما شد با اینکه با پایان یافتن ماه مبارک رمضان اخبار سینما به داوری جشن سینما و مجوزهای پروانه ساخت بود اما با نزدیک شدن به ایام تعطیلات عیدفطر آمار این اخبار رو به کاهش رفت و سینما را از حاشیه‌ها و کشمکش‌های سینمایی به دور کرد. البته در این میان تنها جایی که تعطیل نبود سالن‌های سینمایی بودند که برای مردم همچنان باز بود تا در این فرصت چن روزه تعطیلی مردم بتوانند فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند. 

بنابراین گزارش، در مردادماه 93 اصغرفرهادی به همراه نسرین ستوده در اقدامی جالب با انتشار عکسی از خود که جمله Stop ki lliug your fe llow beiugs به معنای کشتن همنوعان خود را متوقف کنید باعث ایجاد کمپین stop killiug شد. بیش از 38 هزار نفر به این کمپین پیوستند و افراد مشهور مثل واسالو محمد جیکو معروف به لوپه فیاسکو خواننده 32 ساله رپ، آمریکا، "هانی ابواسعد" کارگردان مشهور فلسطینی و خاویر باردم بازیگر برنده اسکار به این کمپین اضافه شدند. نکته جالب توجه کنایه مریلا زارعی به اصغر فرهادی و کیفش بود که خطاب به او گفته بود دیگر نگران جوایز جشنواره‌های جهانی نباشد.

سینماگران پیشکسوت و برخی از جواناناینعرصه به همراه اعضای دفاتر 59 گانه انجمن سینمای جوانان که متشکل از فیلمسازان و عکاسان در سراسر کشور بودند در اقدامی هماهنگ روز شنبه 11 مردادماه ضمن دعوت از مردم با حضور در مراکز انتقال خون به کودکان غزه خون اهدا کردند. 

مراسم را در روز تولد مسعود کیمیایی کارگران پیشکسوت سینمای ابران 6 مردادماه در خانه سینما با حضور محمد بزرگ‌نیا دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران، مازیار میری مدیر اجرایی، فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره خانه سینما اعضای شورای سیاست‌گذاری جشن داوران جشن و تعدادی از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد. 

در حالت کلی در مرداد ماه 92 اکران 13 فیلم سینمایی و فروش کل 50 میلیارد و 109 میلیون و 419 هزار و 941 ریال داشتیم فیلم گذشته با فروش 12 میلیارد و 217 میلیون و 108 هزار ریال درصدر سینمای ایران در مردادماه 93 پنج فیلم سینمایی را اکران کرد و  به فروش 40 میلیارد و 416 میلیون و 209 هزار و 95 ریال دست یافت فیلم سینمایی رد کارپت به کارگردانی رضا عطاران با فروش 17 میلیارد و 691 میلیون و 37 هزار ریال پرفروش‌ترین فیلم مرداد 93 بود. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سینما ، فیلم ، گیشه ، سینماگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار