نوروز با کتاب(8)؛

دموکراسی یا دموقراضه؛ روایت ادبی بازی سیاست

کتاب «دموکراسی یا دموقراضه» به قلم «سید مهدی شجاعی» به واسطه تعریف داستان وصیت یک پادشاه به فرزندانش به روایت ادبی بازی سیاست می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران ،" دموکراسی یا دموقراضه" عنوان کتابی است که به روایت داستان وصیت یک پادشاه به فرزندانش پرداخته و به تشریح نحوه مملکت داری توسط یک خاندان پادشاهی می پردازد.

بنابراین گزارش، در این کتاب به عنوان بخشی از سخنرانی موقراضیه خطاب به مدیران حکومتی چنین آمده است که" مردم همه گوسفندند و ما چوپان، حواستان باشد بزرگ ترین اشتباه در حکومت، بها دادن به مردم، یا ارزش قائل شدن برای مردم است شما مطمئن باشید که اگر برای مردم، ارزشی بیش از گوسفند قائل شوید، نمی‌توانید بر آنها حکومت کنید.

بهای مردم را شما معین می کنید، نه خودشان، اگر شما به مردم قیمت نگذارید، آنها قیمتی برخودشان کی گذارند که هیچ جور نمی‌توانید بخرید، و تاز این گوسفند که من گفتم بالاترین قسمت است: قیمت آدم‌های اندیشمند چاق و چله، قیمت بقیه مردم، حداکثر در حد پشگل گوسفند است و نه بیشتر.

نتیجه این که: مردم را هر جور بار بیاورید، بار می آیند اگر به آنها احترام بگذارید، فکر می کنند که شما موظف‌اید به آنها احترام بگذارید، اگر به آنها توضیح دهید، گمان می کنند که شما موظف به توضیح دادنید.

گفتنی است که کتاب "دموکراسی یا دموقراضه" هم اکنون در قالب 192 صفحه در تمامی شعبه های کتابفروشی ققنوس در سراسر کشور در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار