عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانکداری ما بدون ربا است

بانکداری بدون ربا بانکداری است که با مشارکت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

غلامرضا کاتب عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بانکداری بدون ربا بانکداری است که با مشارکت سرمایه‌گذاری می‌کنند دقیقا مثل رویه‌ای که در کشور ما برای عقد قراردادها استفاده می‌شود تا به سرمایه‌گذاری مشترک بتوانند در سود یکدیگر شریک باشند.

وی در خصوص بانکداری اسلامی افزود: بانکداری اسلامی به گونه‌ای است که قرض‌الحسنه پرداخت شود و موجب رونق اقتصادی در این سیستم شود.

بانکداری اسلامی فراتر از بحث بانکداری بدون ربا است که یقینا اگر ما بتوانیم وامها و تسهیلاتی را که پرداخت می‌کنیم قرض‌الحسنه و با کمتر کارمزد و بیشترین خدمات باشد.

کاتب اظهار داشت: الان در کشور ما بانکداری بدون ربا در حال انجام است اما هستند بانکهایی که بر طبق بانکداری اسلامی فعالیت می‌کنند و قرض‌الحسنه با کارمزدهای بسیار پایینی به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا نرخ سود تسهیلات اعطایی در چارچوب بانکداری بدون ربا است یا خیر گفت: نرخ سودهای پرداختی کاملا تحت قوانین بانکداری بدون ربا است و پایه و بنای این قراردادها و تسهیلات کاملا بر اساس بانکداری مورد قبول شرع اسلام است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار