مکان های تفریحی ایران/

معرفی مریخ ایران در چابهار+تصاویر

حدود پنجاه کیلومتر از چابهار به سمت بندر گواتر بروید سمت چپتان پوشیده از کوه هایی است که حالت نقاشی شده دارند و به طوری ماکتی کوچک از مریخ را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کوه هایی که در چابهار وجود دارد انگار که انعکاسی فضایی از مریخ هستند، در این شهر جالب کوه های جالبی هم هستند که امروز به معرفی آن ها می پردازیم.

اگر حدود پنجاه کیلومتر از چابهار دور شوید و به سمت بندر گواتر بروید سمت چپتان پوشیده از کوه هایی است که حالت نقاشی شده دارند و به طوری ماکتی کوچک از مریخ را به نمایش گذاشته اند.

در سمت راست جاده که دریا را مشاهده می کنید می توانید با این کوه ها به زیبایی خلقت پی ببرید. در واقع استان سیستان از این منظره بسیار به خود می بالد و به همین دلیل به عنوان یک جاذبه نام گذاری شده است. هر چند بازدید کنندگان این روزها کمتر شده اند اما باید آن جا را بیشتر برای ایرانیان و حتی توریست های خارجی معرفی کرد.

البته از بی مهری های مسئولین باید بگوییم که این کوه را در فهرست حفاظت محیط زیست ثبت نکرده اند اما برای دوست داران مریخ بسیار اهمیت دارد. این کوه از جنس سنگ های رسوبی است که فرسایش های زمان آن را به این شکل در آورده که دارای تراشه های بسیار زیبایی است.

هرچند در این کوه ها هیچ گونه پوشش گیاهی وجود ندارد اما می توانید از بودن در آن جا لذت ببرید.

می توان گفت این کوه ها از نمونه های بی نظیری هستند که تا کنون در تاریخ ایران دیده شده اند و اخیرا آن ها را به مریخ شهرت داده اند.
رنگ کوه طوسی کمرنگ است که البته گرما و حرارت چاشنی آن شده و گاهی برخی از قسمت ها به رنگ قرمز مریخ دیده می شود و این منظره را می توانید در لابلای عکس ها مشاهده کنید.

این کوه از میان جزیره گواتر و چابهار رد می شود و آن ها را به دو قسمت تقسیم کرده که از جمله جذابیت های آن همین مورد است.
شیارهای کوه ارتفاع هایی از ۵ متر تا صد متر را داراست و معلوم است که این سنگ های رسوبی مدت ها در کنار آب بوده چرا که فسیل های آبزیان در آن زیاد دیده می شود. باستان شناسان می گویند عمر این کوه ها حدود ۵ میلیون سال است.

زمان آبگیر شدن دشت تالاب هایی بوجود می آیند که رنگ سمت دریای آن صورتی رنگ می شود .
این منطقه از زیباترین و قدیمی ترین محل در سیستان می باشد که جا دارد مسئولین فرهنگی بیشتر به فکر آن باشند و برای رفاه حال گردشگران تدابیری بیندیشند و از طرفی هم با پر بازدید تر شدن این محل، توریست ها اهمیت این محل را برای مسولین ثابت کنند.





انتهای پیام/
منبع:agencytravel.ir
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار