حمایت مالی، دغدغه اصلی ورزشکاران ایرانی

در ورزش هر کشور به طور حتم مدال‌آوران جهانی و المپیک از اهمیت و توجه بالای مسئولین برخوردارند توجه به مدال آوران علاوه بر انگیزه دادن به ورزشکاران پشتوانه خوبی برای ورزش هر کشور است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مدال‌آوران جهانی هر کشور علاوه بر درخشش خود در جهان باعث رشد و پیشرفت ورزش کشور هم می‌شوند اما نکته قابل تامل این است که ورزشکاران علاوه بر تمرین‌ها و اردوهای ورزشی به یک پشتوانه مالی و شغل مناسب نیاز دارند تا دغدغه فکری آنها فقط مسابقات باشد نه درآمد مالی و شغل، متاسفانه دغدغه اصلی ورزشکاران ما چه در دوره‌ی بازی خود و چه در بازنشستگی در آمد و کار است، به این نکته مهم باید توجه کرد که یک ورزشکار در صورتی میتواند به هدف خود یعنی کسب مدال برسد که از هر لحاظ تامین شده باشد.

متاسفانه تبعیض بین ورزشکاران زیاد است و مدال آوران ما فقط درمدت کوتاهی که آن هم در مسابقات جهانی و یا المپیک است که مورد توجه قرار می‌گیرند کشور ما به دلیل داشتن آب و هوای متفاوت در هر شهر و استان دارای افرادی با ویژگی‌های متفاوت مربوط به خود است که این ویژگی‌های متفاوت شاید در تعداد کمی از کشورها باشد.

استفاده بهینه از این افراد نه تنها برای خود آنها مفید است بلکه جامعه را بهتر و سالم‌تر پرورش می‌دهد، ما ورزشکاران با ویژگی‌های متفاوتی را در نقاط مختلف کشور داریم که توجه به آنها شاید هزینه بردار باشد اما در آینده نزدیک این هزینه‌ها با برنامه‌ریزی دقیق تبدیل به یک تجارت و سودآوری بزرگ می‌شود.

مدال‌آوری تا قبل از المپیک 2012 لندن مثلث کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو بود که دو میدانی درلندن به این چرخه اضافه شد پس با برنامه ریزی بهتر و دقیقتر میتوان به این چرخه ورزش‌های دیگر را اضافه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار