رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار مطرح کرد:

بی‌توجهی به دغدغه‌های زیست محیطی، جامعه را به خطر می اندازد / تحمیل هزینه هشت میلیارد دلاری به کشور بر اثر آلودگی هوا

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار گفت: بی توجهی به دغدغه های زیست محیطی، کلیت جامعه را به خطر می اندازد به این منظور که عرصه محیط زیست حوزه‌ای تک بُعدی نیست و مزایا و تبعات آن کلیت جامعه را دربر می‌گیرد.

عزیز عبدل زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دامنه فراخ و گسترده حوزه‌های زیست محیطی اظهار کرد: دغدغه‌های طبیعی و زیست محیطی گستردگی به پهنای تمامی جامعه را دارد و در صورت بروز نارسایی و خلل در سلامت محیط زیست، جان و مال تمامی افراد جامعه و حتی خانواده مسئولان نیز به مخاطره می‌افتد زیرا همگی در این بستر طبیعی و جغرافیایی زندگی می‌کنند و از همین آب، هوا و منابع طبیعی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: تصمیم‌گیری غلط و غیراصولی در چنین عرصه‌ای سلامت روح، روان و جسم جامعه را تهدید می‌کند و هزینه‌های سنگینی را به خانواده‌ها، افراد جامعه و دولت تحمیل می‌کند.

عبدل زاده در خصوص آلودگی هوا تصریح کرد: سالانه 8 میلیارد دلار برای رفع آلودگی هوا هزینه می شود که این امر موید عمق اهمیت و ضرورت توجه هرچه بیشتر به سلامت محیط زیست است و در واقع امر این هزینه هنگفت دربرگیرنده یکی از ابعاد زیست محیطی و همچنین در کنار آن عوارض روحی، روانی ناشی از مشکلات اینچنینی را نباید از نظر دور داشت.

وی در پایان افزود: موقعیت منطقه‌ای ملارد و شهریار نه تنها در مختصات شهرستانی، بلکه در سطح استانی و کشوری نیز حائز اهمیت است و در صورت ظهور و بروز نارسایی زیست محیطی جمعیتی فراتر از سکنه شهرستان‌های ملارد و شهریار را دربرمی‌گیرد که در چنین شرایطی اتخاذ تدابیر و تمهیدات هوشمندانه اهمیتی مضاعف دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.