نتایج یک تحقیق نشان داد:

کودکان 7 بار در سال دچار عفونت‌های ویروسی می‌شوند

نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که کودکان به طور متوسط 5 تا 7 بار در سال دچار عفونت‌های ویروسی می‌شوند و اغلب این عفونت‌ها معمولا در فصل زمستان و پائیز بروز می‌کند.

حمید اله سلطانی استادیار دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از دلایل مرگ و میر و ناتوانی‌ ناشی از بیماری‌های عفونی و قابل واگیر، دفعات بالای ابتلا به یک عفونت  و ضعیف شدن بدن در مقابل عوامل‌ ویروسی و میکروبی‌ است.

 وی با بیان اینکه‌ موضوع نگران کننده تر این است که در درمان بسیاری از بیماری‌های عفونی به ویژه  بیماری‌های ویروسی غفلت‌ می‌شود اظهار داشت: در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد خود اقدام به درمان بیماری می‌کنند و همین که علائم تا حدودی بهبود یافت این طور که بیماری به طور کامل برطرف شده است .

سلطانی تاکید کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که کودکان به طور متوسط 5 تا 7 بار در سال دچار عفونت‌های ویروسی می‌شوند که اغلب این عفونت‌ها در فصل زمستان و پائیز بروز می‌کند.

وی یاد آور شد: با وجود اینکه یک کودک‌ ممکن است چندین مرتبه در سال دچار یک بیماری عفونی به ویژه بیماری‌ ویروسی شود، اما مشاهده می‌شود که بسیاری از والدین به درمان به موقع کودک خود اهمیت نمی‌دهند که این موضوع می‌تواند بیماری را تشدید کرده و حتی خطرناک نیز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عفونت ، ویروس ، بیمار ، درد ، درمان ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار