باید‌ها و نباید‌های خوردن در طول سفر

هنگام سفر باید بدانیم چه چیزهایی بخوریم یا نخوریم تا همواره سالم بمانیم و از سفر خود لذت ببریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، فست فودها اولین غذاهایی هستند که وقتی به تعطیلات آخر هفته و مسافرت آن فکر می‌کنیدبه سراغتان می‌آیند.

غذاهای  کبابی، الویه،سالاد ماکارانی و...این بهار از خوردن غذاهایی که باعث احساس خستگی و کسالت شما می‌شوند پرهیز کنید و مواد غذایی سالم که باعث حفظ سطح انرژی شما در طول سفر، بهبود و سرعت و سوخت ماهیچه‌های شما می‌گردند استفاده نمایید.

در این گزارش آمده است: در طول سفر بسته‌های کوچک تغذیه شامل : مغزهای تازه "نه آجیل شور"،تکه‌های شکلات تلخ، میوه‌های خشک شده  را همراه خود داشته باشید و به عنوان مکمل‌های تغذیه استفاده نمایید.

توصیه دیگر اینکه: کم‌تر بخورید اما،ا6غلب بخورید خوردن بیش از حد در یک وعده شما را تنبل و خواب آلوده خواهد کرد.

خوردن مقدار کافی پروتئین به نشست قند خون کمک می‌کند، حال آنکه کربوهیدارت‌هغای ساده، غذاهای سرخ شده ، دسر و شیرین کننده‌ها مانع از سوخت و ساز راحت مواد شیمیایی بدن می‌شود.

گفتنی است: این غذاها انرژی شما را تخلیه و خلق و خوی شما را بد خواهد کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: خوردن مقدار کافی آب فراموش نگردد، می‌تواناز آب به عنوان یک غذای مهم یاد کرد نوشیدن زیاد آب به دفع سموم بدن، تازه نگه داشتن پوست و کمتر خوردن شما کمک شایانی خواهد کرد.

و در پایان اینکه:میوه‌ها و سبزیجات فراموشتان نگردهویج، گوجه و سایر میوه‌ها را در برنامه خود قرار دهید خوردن یک عدد لیمویی تازه همراه با غذا از مسمومیت شما پیشگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سفر ، تغذیه ، وعده ، فست فود ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.