لرستان؛

تحریم های متعدد ایران را از راه منطقی خود باز نداشت

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال موضوع هسته‌ای ایران به شورای امنیت و صدور قطعنامه‌های ظالمانه و تحریم‌های متعدد شد، ایران را از راه منطقی مبتنی برعهدنامه NPT و در یک چارچوب صلح‌آمیز باز نداشت.

تحریم های متعدد ایران را از راه منطقی خود باز نداشتبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات اوباما گفت: با توجه به اینکه سیاست آمریکا منجر به انتقال موضوع هسته‌ای ایران به شورای امنیت و صدور قطعنامه‌های ظالمانه و تحریم‌های متعدد شد، ایران را از راه منطقی مبتنی برعهدنامه NPT و در یک چارچوب صلح‌آمیز باز نداشت.

وی در ادامه تاکید کرد: ایران در این مصاف سیاسی موفق شد توانمندی خود را به اثبات برساند و راه را به جلو ببرد

بروجردی با اشاره به مخاطبین سخنرانی اوباما اظهار داشت: مخاطبین اوباما یک طرف کنگره آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان منطقه‌یی آمریکا بودند که به همین دلیل هم اشاره کرد که من در آینده نزدیک مشاوران امنیتی خودم را به منطقه می‌فرستم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم‌چنین اظهار کرد: نکته دوم اعتراف اوباما به حق جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌یی بود که صریحا اعلام کرد ایران به صورت صلح‌آمیز فعالیت داشته باشد مشکلی نداریم لذا این اعتراف حائز اهمیت است و این نکته‌ای بود که آمریکایی‌ها حاضر نبودند زیر بار بروند.

بروجردی تاکید کرد: ما فراموش نمی‌کنیم این جمله اوباما را که در مقطعی اعلام کرد اگر ما می‌توانستیم همه پیچ و مهره های‌ تشکیلات هسته‌ای ایران را باز کنیم، این کار را می‌کردیم، ولی نمی‌توانیم.

بروجردی در ادامه به پافشاری امریکا بر موضع خود مبنی بر اینکه ایران ممکن است از فعالیت هسته‌ای خودش منحرف شود اشاره کرد و افزود: آمریکا برای توجیه اقدامات متعدد خودش در جهت فشار به جمهوری اسلامی ایران و صدور قطعنامه‌ها. حرفهای بیهوده خود را تکرار می کنندچراکه در هر صورت افکار عمومی ملت آمریکا و جهانیان از اوباما و هیات حاکمه آمریکا سوال می‌کنند پس برای چه اگر ایران صلح‌آمیز عمل کرده و امروز دارید اعتراف می‌کنید و پذیرفتید این قطعنامه‌ها و غوغاسالاری‌ها و تحریم‌ها به چه دلیل صورت گرفته است؟

او هم‌چنین تاکید کرد: اوباما بدون این که به قدرت ایران در منطقه و تاثیرگذاری ایران در تحولات اشاره‌ای داشته باشد صحبت کرد و اشاره داشت به این که ما باید راه حل سیاسی را انتخاب کنیم نه راه حل دیگری را، به واقعیتی اشاره کرد مبنی بر این که اقتدار جمهوری اسلامی ایران که منجر شد از دو گزینه نظامی و سیاسی، آمریکایی‌ها گزینه سیاسی را انتخاب کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر این که حرف‌های اوباما در مورد این که در صورت تخطی ایران،‌ تحریم‌ها بازخواهد گشت، گفت: این حرف‌ها صرفا یک مانور سیاسی و یک توجیه است برای این که همه چیز را پذیرفته‌اند، پذیرفته‌اند که ایران این حق را دارند، پذیرفته‌اند که فتوای مقام معظم رهبری مبنای پذیرفته شده و قابل قبول است.

بروجردی درباره بخشی از صحبت‌های اوباما درباره تروریزم گفت: تعریفی که ما از تروریزم داریم با تعریف آمریکایی‌ها متفاوت است، ما از حماس حمایت می‌کنیم و ما در چارچوب مقررات بین‌المللی و دفاع مشروع این‌ها از سرزمین‌شان این کار را انجام می‌دهیم این در حالی است که آمریکا خود به وجود آوردنده داعش و حامی تروریست است نه ایران.

انتهای پیام/ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.