درخشش در NBA پس از گذر از روزهای سخت

لبرون جیمز، باارزش‌ترین بازیکن مسابقات بسکتبال NBA می گوید: روزهای کودکی‌ام را با اسلحه و موادمخدر گذراندم و هر روز آن پر از خشونت بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران لبرون جیمز بسکتبالیست سرشناس آمریکایی در 30 دسامبر 1984 در شهر اکران از ایالت اهایو آمریکا متولد شد.

مادرش گلوریا جیمز 16 ساله بود که وی را به دنیا آورد و پدرش پس از به دنیا آمدن وی آن‌ها را ترک کرد و مادرش به تنهایی او را بزرگ کرد به همین دلیل او از فامیلی مادرش استفاده می‌کند.

لبرون در دبیرستان st. Mary درس می‌خواند و در همین دبیرستان شروع به بازی بسکتبال برای تیم دبیرستانش کرد. در آن زمان ستارگان ان.بی.ای مانند شکیل اونیل به دیدن مسابقات وی می‌رفتند و تعدادی از این مسابقات پخش تلویزیونی داشت و همان زمان بود که لقب مرد بسکتبال اوهایو را از آن خود کرد.

بالاخره او در 18 سالگی به عنوان یکی از بازیکنان جدید سال 2003 ان.بی.ای درافت انتخاب شد و بازی خود را در مسابقات حرفه‌ای ان.بی.ای شروع کرد و در همان فصل مسابقات جایزه بهترین تازه‌کار را از آن خود کرد.

جیمز از سال 2004 به مسابقات all stars دعوت شد و در سال‌های 2006 – 2007 – 2008 جایزه بهترین بازیکن زمین در مسابقات زمین در مسابقات منتخبین دو کنفرانس از آن خود کرد.

لبرون دارای قد 2 متر و 3 سانتی‌متر است و لقب او شاه جیمز می‌باشد و در پست مهاجم بازی می‌کند اما هنوز قهرمانی در ان.بی.ای را به دست نیاورده است.

جیمز در سال 2009 توانست جایزه با ارزش‌ترین بازیکن ان.بی.ای را به دست آورد و با قراردادی 6 ساله به ارزش 110 میلیون دلار از تیم کلیولند به میامی هیت منتقل شد تا بتواند در سال‌های 2010، 2012 و 2013 عنوان ارزشمند‌ترین بازیکن ان.بی.ای را به دست آورد.

او در سال 2014 به تیم زادگاه خود یعنی کلیولند کاوالیرز بازگشت تا در کنار کوین لاو و اروینگ، این تیم را به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل کند.

لبرون توانست در عرصه ملی همراه با تیم آمریکا قهرمان المپیک پکن شوند. آن‌ها همچنین توانستند برنز المپیک 2004 آتن و جهانی 2006 ژاپن را کسب کنند.

لبرون جیمز دوران کودکی خود را بسیار تاریک می‌داند و هر روز آن را پر از موادمخدر، اسلحه خشونت و... دیده است و بازی خوب در بسکتبال را مدیون عبرت از آن روزها می‌داند.

لبرون در سال 2011 و پس از این که باشگاه فوتبال لیورپول توسط گروه آمریکایی FSG خریداری شد، بخش کوچکی از این باشگاه مشهور انگلیسی را خریداری نمود و خود را از طرفداران بزرگ لیورپول معرفی کرد و گفت: پسر من فوتبال بازی می‌کند و آرزو می‌کنم روزی برای لیورپول بازی کند،‌ این بزرگترین باشگاه دنیاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: جیمز ، بسکتبال ، nba
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار