چند راهنمایی ساده برای مصرف کالری کمتر بعد از نوروز

با شناختن کالری غذاها و حذف کردن چربی از برنامه غذایی می‌توانیم کالری کمتری دریافت کنیم.

پیام فرح بخش، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت: اولین قدم این است که کالری غذاها را بشناسیم و بدانیم که کربوهیدرات‌ها به ازای هر گرم 4 کالری انرژی می‌دهدو خانواده‌ی چربی‌ها به ازای هر گرم 9 کالری می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهیم کالری کمتری مصرف کنیم چربی‌ها را باید از زندگی حذف کنیم. 

وی بیان کرد: یکی از تغییرات دیگر در برنامه  غذایی برای مصرف کالری کمتر این است که سالاد و سبزی خوردن بعد یا همراه وعده غذایی مصرف شود این مواد به علت حجم بالای فیبر حجم معده را پر می‌کند و باعث می‌شود فرد وعده‌ی غذایی اصلی را کمتر دریافت کند. 

فرح بخش، در ادامه عنوان کرد: یکی از راهکارهای دیگر برای مصرف کمتر کالری این است که فرد به نیم ساعت قبل از  مصرف وعده‌ی اصلی غذا یک تا دو لیوان آب مصرف کند و همین طور از میان وعده‌های کوچک نظیر یک یا دو عدد خرما و بیسکویت استفاده کند. این مواد باعث می‌شوند تمایل فرد برای خوردن غذای اصلی کاهش پیدا کرده و کالری کمتری دریافت کند. 

این متخصص تغذیه در پایان خاطر نشان کرد:  استفاده از منابع فیبردار یعنی اگر به جای نان‌های مختلف از نان سبوس دار استفاده کرده یا به جای برنج سفید از برنج قهوه‌ای مصرف کنیم باعث می‌شود کالری کمتری در وعده غذایی ما گنجانده شود. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کالری ، چربی ، بیماری ، درد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار