در پی افزایش درگیریها:

عربستان برای هواداران دولت مستعفی در عدن کمک نظامی ارسال کرد

این کمک‌ها به وسیله هواپیما برای نیروهای وابسته به "منصور هادی" فرستاده شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" هواپیما‌های عربستان امروز برای حامیان دولت مستعفی "منصور هادی" در عدن اسلحه و آذوقه پرتاب کردند. ارتش و نیروهای جنبش انصارالله در عدن به نبرد با حامیان دولت مستعفی مشغولند. دیروز نیروهای انصارالله کاخ ریاست جمهوری و مناطق مرکزی عدن را تصرف کردند؛ ولی امروز برخی گزارشها از عقب‌نشینی آنها از مناطق مرکزی عدن حکایت دارد.


تجاوز عربستان به یمن، یکی از فقیرترین کشورهای عرب، این کشور را با بحران انسانی کمسابقه‌ای روبرو کرده است. القاعده نیز از این فرصت برای تسلط بر برخی از مناطق یمن استفاده کرده‌است. عربستان از "منصور هادی" -- رئیس‌جمهور فراری یمن -- حمایت می‌کند که هفته پیش از عدن گریخت. وی پیش از این از صنعا به عدن گریخته و استعفای خود را پس گرفته بود.


بر طبق آمارهای سازمان ملل، در 2 هفته گذشته 519 نفر در یمن جان خود را از دست داده‌اند و حدود 1700 نفر نیز زخمی شده‌اند. چین و بسیاری از کشورهای غربی اتباع خود را از یمن خارج کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
ملت بزرگ عربستان باید از زیر ظلم و ستم ال سعود داعشی بیرون بیایند و ازاد شوند و در اینصورت ملت مقاوم یمن هم ازاد میشوند در غیر اینصورت ملت مقاوم یمن به رهبری انصارالله درسی به ال سعود خواهداد که ال سعود به تاریخ خواهد پیوست و در این راه ملت مقاوم ایران در کنار یمن خواهد بود،مرگ بر السعود و اسراییل و امریکا.
آخرین اخبار