ترفندهایی برای جلوگیری از کپک زدن موادغذایی

کپک‌ها انواع مختلفی دارند که می‌تواند مشکلات جدی برای سلامت بدن ایجاد کنند.

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: کپک‌ها انواع مختلفی دارند که می‌تواند مشکلات جدی برای سلامت ایجاد کنند، از جمله آلرژی و در رابطه با بعضی از اورگام‌ها مثل پوست، چشم باعث ناراحتی می‌شود.
وی ادامه داد: علت کپک‌ زدن مواد غذایی به نوع نگهداری آن بستگی دارد مانند: نگهداری پنیر باید برای برش پنیر از چاقوی تمیز استفاده کنیم و داخل آب جوشیده بگذاریم البته وقتی آب سرد شد در داخل ظروف پلاستیکی بگذاریم و اگر می‌خواهید پنیر را خوشمزه کنید نمک اضافه کنید در غیر این صورت در ظرف را بسته و در یخچال نگهداری شود.

صفوی بیان کرد: برای موادی مثل آبغوره و سرکه باید در ظرف نگهداری کرد که فضای خالی نباشد و در آن را محکم ببندیم که مواد داخل آن نرود.
وی ادامه داد: افرادی که رب گوجه‌فرنگی درست می‌کنند باید در داخل ظروف رب یک لایه خیلی نازک از روغن بپوشانند تا هوا وارد آن نشود.در رابطه با میوه‌ها هم سعی کنیم که یکپارچه تمیز و خشک در داخل یخچال پهن کنیم و بعد میوه‌ها را رویش قرار دهیم که پارچه باعث می‌شود رطوبت از میوه‌ گرفته شود و حتی باید توجه داشت که میوه‌های رسیده و نرسیده را کنار هم قرار ندهیم.
صفوی، اظهار کرد: برای مرباها باید از قاشق چوبی استفاده کرد و باید به صورت سرد به این منظورکه دمای مربا یکسان شود قرار داد تا کپک نزند و در پایان توصیه کرد که افراد باید توجه کنند که مواد غذایی را در حد نیاز بخرند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آبغوره ، میوه ، ظروف ، پوست ، سرکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار