هشدار درمورد افزایش افسردگی شدید در سالمندان

بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد بروز افسردگی‌های شدید در افراد سالمند در طی 10 سال اخیر، افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

مهدی شفیعی، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: برخی از افراد جامعه به دلایلی نظیر وضعیت تأهل و دوره زندگی خود‌، بیشتر دچار افسردگی و اختلالات روحی و روانی می‌شوند و البته در بسیاری از موارد، این افراد دلیل بروز مشکلات روحی و روانی خود را به درستی نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از افراد جامعه سالمند هستند، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها و برآوردها تا چند سال آینده حدود 20 درصد جمعیت جوامع مختلف را سالمندان تشکیل می‌دهند.

شفیعی، تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد بروز افسردگی به ویژه انواع شدید آن در افراد سالمند در طی 10 سال اخیر، افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وی یادآور شد: بسیاری از سالمندان تصور می‌کنند که افسردگی ویژگی طبیعی دوره سالمندی است و از اینکه به آنها برچسب افسردگی زده شود، نگران هستند.

شفیعی، خاطرنشان کرد: اینگونه تصور موجب می‌شود که افراد سالمند به خاطر افسردگی و اختلالات روحی و روانی خودشان را سرزنش کنند و نتوانند به راحتی از دیگران کمک بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار