سه بیان، سه ادبیات، سه مخاطب پیرامون یک بیانیه

وزیر امور خارجه کشورمان برای ملت ایران صحبت کرد، موگرینی با ادبیات 1+5 برای جامعه جهانی و اوباما و جان کری هم برای افکار عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی صحبت کردند.

سه بیان، سه ادبیات، سه مخاطب در بیانیه‌های لوزان

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که، در بیانیه لوزان سه دیدگاه مطرح شد، گفت: دیدگاه اول مربوط به جان کری و اوباما بود که در کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد، دیدگاه دیگر مربوط به موگرینی و دیدگاه سوم مربوط به ظریف بود.

این کارشناس سیاست خارجی برای این سه دیدگاه سه نوع ادبیات و سه نوع مخاطب را برشمارد و تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان برای ملت ایران صحبت کرد، موگرینی با ادبیات 1+5 برای جامعه جهانی و اوباما و جان کری هم برای افکار عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی صحبت کردند.

وی با تأکید بر این که اوباما و موگرینی بیشتر دنبال این بودند که مخاطبانشان را از اقدامات خود راضی کنند، اظهار داشت: بهترین بیان را وزیر خارجه کشورمان داشت که وقایع و حقایق را بیان کرد.

کنعانی‌مقدم با اشاره به همه صحبت‌هایی که تاکنون شده است، تأکید کرد: تا زمانی که توافقنامه جامع مکتوب نشود و به امضای رؤسای جمهور 1+5 و ایران نرسد، هیچ‌گونه صلاحیتی و الزامی برای کشورهای مربوطه نخواهد داشت چون ما سه ماه وقت داریم تا متن اصلی نوشته شود.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که تا آماده شدن توافقنامه جامع باید صبر کنیم، خاطرنشان کرد: این متن باید در شورای امنیت ملی ما، شورای امنیت سازمان ملل و در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا بررسی شود و بعد از این که بحث‌هایی روی آن انجام شد، آن موقع یک سند الزام‌آور و تعهد بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: هسته ای ، تروریسم ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار