شناسايی ظرفيت انرژی دريايی در سواحل جنوبی کشور

مدير دفتر تحقيقات سازمان انرژی های نو ايران (سانا) از شناسايی ظرفيت انرژی دريايی در سواحل جنوبی کشور خبر داد.

شناسايی ظرفيت انرژی دريايی در سواحل جنوبی کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، اکبر شعباني‌کيا اظهار داشت: سال 93  برداشت ديتا و شناسايي ظرفيت انرژي دريايي، امواج و جزر و مد را در منطقه خليج فارس و درياي عمان پيگيري کرديم.

وي افزود: شناسايي ظرفيت در منطقه قشم انجام شده و منطقه خورموسي نيز تامين مالي شده است.

همچنين برداشت اطلاعات از منطقه قشم انجام شده است و هم‌اکنون در مرحله تحليل اين اطلاعات هستيم تا مبتني بر ظرفيت موجود و نوع جريان‌ها، توربين مناسب انتخاب شود.

شعباني کيا اظهار داشت: با تکميل اين طرح، به موضوع امکان‌سنجي چگونگي ادامه کار و ساخت توربين مي پردازيم و در نظر داريم که تامين انرژي را براي مناطق حاشيه دريا و يا جزاير به صورت آزمايشي انجام دهيم تا به کسب دانش و فناوري آن دست يابيم.

وي در ادامه از تکميل آزمايشگاه مرجع توربين آبي کوچک با همکاري موسسه تحقيقات آب و ستاد توسعه فناوري انرژي‌هاي تجديدپذير خبر داد و ابراز اميدواري کرد: اين طرح نيز در نهايت در شش‌ماهه نخست سال 94 به نتيجه برسد که دستاورد خوبي براي کشور است.

شعباني کيا تاکيد کرد: انرژي‌هاي تجديدپذير بحث جديدي در کشور است و به ‌طور قطع ما براي تحقيق و توسعه، آزمايش تجهيزات و صدور گواهي‌نامه ، ‌به آزمايشگاه نياز داريم.

وی يادآور شد: وجود آزمايشگاه از يک سو مي‌تواند در ورود تجهيزات کيفي به بازار داخلي موثر باشد و از سوي ديگر محققان و صنعت‌گران در تعامل با آزمايشگاه مرجع محصول‌هاي خود را با کيفيت مناسب وارد بازار کنند.

مدير دفتر تحقيقات سازمان انرژي‌هاي نو ايران افزود: اگر مي‌خواهيم به سمت اقتصاد بدون نفت و اقتصاد دانش‌بنيان حرکت کنيم، محصولاتمان بايد مبتني بر استانداردهاي شناخته ‌شده با دريافت تائيديه از آزمايشگاه مرجع باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار